Min partner berättar allt om oss för sin vännina
Hej!
Jag har en fundering. Min pojkvän som jag har varit tillsammans med i 3mån (vi är båda 30år) har en vännina som han står nära. De har alltid berättat allt för varandra. Det jag nu uppmärksammat är att han även berättar saker om mig som är privata. Till exempel så har han berättat för henne om min dåliga relation till mina föräldrar. Han har berättar för henne om det helvete jag gick igenom med min föredetta pojkvän. För varje gräl som vi har så berättar han det för henne också. Han har även diskuterat vår Jag vet allt detta eftersom jag har hört dem prata i telefon. Jag har även träffat hans vännina som ställt mig frågor som tyder på att hon känner till saker om mig..som för mig är privata. Allt detta gör mig ledsen. Jag vill att han ska respektera min integritet. Samtidigt förstår jag att han kanske har ett behov att ventilera sig med sin vännina.
Min fråga är, hur ska jag bemöta detta? Jag upplever att det han gör är fel. Hur skulle ni uppleva en sådan situation? Jag vill inte överreagera.
Tacksam för svar