• tre guldklimpar

Komplimanger

Har en sak jag tycker känns jobbig i relationen och vill gärna höra från er andra hur ni ser på detta ämne. 

Jag känner mig nästan arg när jag får komplimanger av min partner när jag är vidgjord eftersom jag mer sällan får komplimangeer när jag är utan makeup. Jag känner så här: Kan du inte se min skönhet osminkad så säg inget när jag är sminkad heller. Sårar mig faktiskt enormt. Har gått så långt att jag nästan inte VILL sminka mig längre. 

Hur ser ni andra på det här fenomenet (Om ni nu har det ungefär likvärdigt)? Ska jag säga till honom eller hålla tyst?

• Svar på tråden Komplimanger
  • Tecum

Håller med, den man älskar är vacker både med och utan smink, i synnerhet utan. Men du sminkar ju dig av någon anledning och han kanske bara menar att han uppskattar det arbete du lägger ner på utseendet. Prata med honom!

• tre guldklimpar

Tack för dina synpunkter. Självklart får han gärna ge mig komplimanger när jag är vidgjord. Jag kan absolut tycka det är kul med makeup ibland och trevligt att det uppskattas av partnern. Fast det är ju en fasad (även om jag aldrig lägger mycket makeup), det är ju liksom inte den äkta ytan om man säger så. Ja du vet vad jag menar. Det ABSOLUT viktigaste för mig är att få komplimanger när jag är helt naturlig. Tror det är så för de allra flesta .

Svar på tråden Komplimanger