Dejting och män som inte bjuder
Om jag blir bjuden brukar jag ta det billigaste som finns på ställen så det ej drabbar den andres ekonomi. Och alla jag dejtar har ett vettigt jobb med en bra lön, precis som mig själv.
Jag tycker att du själv kan bjuda och hålla upp dörrar för de män du dejtar.
Ska män släppa sina privilegier är det bara hyckleri om inte kvinnor släpper sina.
Jag tycker inte heller om att folk är ohyfsade, vilket jag tycker det är bland annat när man förväntar sig att bli bjuden.
Jag avsäger mig glatt förmånen att bli bjuden och vill istället bli behandlad som en jämlike och slippa ha könsbestämda förväntningar på mig själv.
Jag vill betala själv men de får gärna hålla upp dörren om de är först.
Tycker var och en betalar för sig så ingen tacksamhetsskuld uppstår i så tidigt skede. Om det sedan blir fler dejter får de gärna bjuda och då kan man ju köra varannan t ex. Vill alltid betala själv och inte tvingas betala för någon annan heller. Tänk om nån har kass ekonomi och skulle ställa in pga sånt...
Jag har aldrig förväntat mig att en man ska bjuda mig på något bara för att han är man. Jag försöker alltid betala för mig själv, erbjuder att jag betalar mitt. Om någon sedan absolut insisterar - okej.
En man med stil bjuder.Men det finns många snåla och tråkiga män där ute.Väljer bort dom direkt.
Jag tycker inte att mannen ska bjuda. Jag tjänar egna pengar och är inget våp från 1800-talet. Varför skulle han betala? Jag har aldrig accepterat att bli bjuden av män.
Tycker du det är fint att bjuda, bjud honom vettja.
Hallå! 50-talet ringde och vill ha tillbaka sina sunkiga värderingar!
Jag tycker inte att det är en traditonell fin gest. Jag tycker det är stenålderstänk.
Jag anser att den som bjuder ut, bjuder. Min man frågade om han fick bjuda mig på middag. Då betalade han. Nån annan gång var det jag som föreslog dejt, då betalade jag.
Men om jag föreslår en dejt och han tar för givet att han ensam ska betala, då ryker han direkt.
Nää, din inställning känns bara väldigt mossig år 2017 tycker jag.
Känner man inte varandra så tycker jag att var och en betalar för sig, om någon inte hemskt gärna vill bjuda förstås.
Jag tycker inte att mannen ska bjuda. Jag tjänar egna pengar och är inget våp från 1800-talet. Varför skulle han betala? Jag har aldrig accepterat att bli bjuden av män.
Tycker du det är fint att bjuda, bjud honom vettja.
Är ens gäster våp om man bjuder dom? Jag kommer från en kultur där man bjuder kors och tvärs. Och att en man tar notan är ett tecken på att man vill ta hand om saker och ting och visar respekt. Handlar inte om att betala för horan man fikat med.
En man med stil bjuder.Men det finns många snåla och tråkiga män där ute.Väljer bort dom direkt.
Fråga: varför ska han bjuda?
Jag lever i en samkönad relation med en kvinna och i början när vi dejtade ville jag ibland skämma bort henne lite och betalade för hennes mat när vi var ute. Hon bjöd även mig spontant då och då. Känner att det borde väl vara samma sak mellan män och kvinnor. Ett givande och tagande. Visst är det en fin gest att bli bjuden på en kopp kaffe, men måste det gälla endast mannen i en heterosexuell relation?
Iste är gott.
www.familjeliv.se/forum/thread/78327036-vem-fixade-jul-och-nyar
Haha!
Sen blir det oftast så här...
36+ dagar om året , inte bara när det är jul.
Många svenska män är bara ? jämställda? när de vill slippa betala 20 kr för en kopp te för en kvinna.
Men när de får flyttar ihop / skaffar barn med en kvinna är de precis lika mansgrisiga än resten av männen i världen , bara snålare.