• Mangodina

Katt har fått i sig choklad, hjälp!!!!!!

Vår 7-månaders hankatt började äta lite av dotterns choklad. Det gick så fort. det är vanligt marabou mjölkchoklad. bara lite. fär inte tag i veterinären. Vad händer nu???? Har hört att de kan dö.

hjälp!!!!

• Svar på tråden Katt har fått i sig choklad, hjälp!!!!!!
  • elsaaxx

Håll koll på katten bara. Det behöver inte vara farligt om mängden är liten.

• Amidina

Är det bara en liten mängd, och dessutom mjölkchoklad, behöver du inte oroa dig (särskilt inte om du redan sitter i telefonkö).
    Ämnet i choklad som är giftigt för katter finns i mindre mängd i mjölkchoklad, men man ska alltid kontakta veterinären om de fått sånt i sig ändå tycker jag.

Annars är det som vanligt att hålla koll på djuret, märker man att de börjar bli slöa eller må dåligt på annat sätt så är det bara att kontakta vet. direkt.

• Themis

Mjölkchoklad= mindre risk, det borde gå bra. Men som andra skrivit håll koll på djuret så det inte verkar påverkat.

Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • Mangodina

Nu har jag pratat med giftinformationscentralen och de sa att inget kommer hända på denna lilla mängd. Däremot var hon förundrad över att han vill äta choklad. Tyvärr äter han allt han kommer över. säkert inte normalt men ALLT!!! Blir jätte irriterad över det men det gäller att inte ha något framme. Tack alla ni! Jag var så rädd!

• Amidina
    Mangodina skrev 2017-12-28 12:21:42 följande:

Nu har jag pratat med giftinformationscentralen och de sa att inget kommer hända på denna lilla mängd. Däremot var hon förundrad över att han vill äta choklad. Tyvärr äter han allt han kommer över. säkert inte normalt men ALLT!!! Blir jätte irriterad över det men det gäller att inte ha något framme. Tack alla ni! Jag var så rädd!

Tips i framtiden är att antingen ringa till vilket djursjukhus som helst i närheten (de flesta har ju gratis snabb rådgivning per telefon) eller till Agrias veterinärer (gratis om man är kund hos dem) www.agria.se/om-agria/telefonveterinaren/.
Svar på tråden Katt har fått i sig choklad, hjälp!!!!!!