misstanke om PCOS
Är 25 år gammal. Jag och min har aktivt försökt bli gravida sedan oktober 2016 med en paus mellan juli och till och med oktober i år pga att jag gick in i väggen. Jag är nu frisk men jag har haft misstänker sedan i våras att jag har PCOS då jag har haft väldigt oregelbundna menscyklar. Jag har sedan skutet av maj inte haft någon mens förutom en brunröd blödning som varade i 2 dagar och som dessutom hade ett uppehåll på ca 10 timmar första dagen. Jag hade tidigare p-ring och vet att det kan ta ett tag innan den kan komma igång igen. Jag har även andra symtom som gör att jag misstänker PCOS. Jag har haft finnar som efter att jag slutade med p-ring blivit värre. Jag har även väldigt mycket hår från naveln och neråt samt runt bröstvårtorna och på låren och vad jag anser mer hår på armar och smalbenen. Jag har även gått upp ca 12 kg sedan jag slutade med p-ring. Jag är 156 lång och gått från 53 kg till 65 kg trots att jag tränar mer nu än vad jag tidigare gjort.
Har fått remiss skickat till kvinnokliniken från min FLM pga utebliven mens men det kan dröja ända till 2 februari innan jag får komma dit.
Någon annan som sitter i samma sits som jag eller som har fått konstaterat PCOS och har samma symtom? Tacksam för svar i så fall.