• Linaochskrutt

Ensamstående förälder och HSP - några tips?

Någon här som är högkänslig (hsp) och ensamstående med en bäbis (killen är helt ute ur bilden) som har tips för att hämta energi? Hur gör ni för att orka? Jag har så stort sömnbehov och blir så skör i kroppen när jag inte får tillräckligt med sömn....men man måste ju orka och jag älskar min skrutt så...någon som har tips, hur få ni ihop energin?

• Svar på tråden Ensamstående förälder och HSP - några tips?
  • Iowhannah

Har du möjlighet till barnvakt eller avlastning? När vår son var bebis så sov hans farmor över ibland och tog bebisen på natten, det var guld värt och vi fick ladda upp med energi genom att sova ut!

Jag är också HSP och sjukt imponerad av ensamstående föräldrar! Jag skulle nog inte orka det, all cred till dig och alla andra ensamstående!

• Petronella

Träna på gym!
    På vissa gym kan man ta med sig bebisen. Träning ger energi! Yoga är också bra, lämna bebisen till mormor eller gå på babyyoga.. 

• Petronella

sov med bebisen nära dig, så kan hen tutta och du sova vidare så du inte missar din skönhetssömn..

• hondär

Försök vara lagom aktiv och ha rutiner.

Gå på öppnaförskolan el liknande, promenera och laga mat. Hitta roliga recept, laga egen barnmat.

Jag är väl så kallad hsp och blev själv med tre... En nyfödd, en 15 mån och en nybliven 3 åring.

Det är tufft. Men man klarar de.

Skäm inte bort babyn för mycket...lär den sova i egen säng tidigt, och med bra kvällsrutiner så ska du se att du med får sömn.

Vill den upp fyra, vägra.... Tänd inga lampor, lek inte utan bara försök mysa lite så sommar ni nog om.

Svar på tråden Ensamstående förälder och HSP - några tips?