• Wilbo80

V 25 och SÅ TRÖTT?!

Hej,

Jag är gravid med mitt andra barn (är föräldraledig med första på 16 månader) är i v 25 och jag är så trött! Och det känns redan tungt och är helt orkeslös. Har just nu någon slags förkylning och ont i halsen, känns dom feber också men icke.. Haft så i ca 1 vecka nu så det kan absolut vara varför jag är extra trött. Men jag är inte sov-trött, utan mer "kroppen känns som bly jag kan bara inte resa på mig"-trött.. Ska jag ta på sonen overall är det en kamp att resa på mig, när vi är ute med hunden är det skitjobbigt.. Att känna såhär i v 25? Kändes typ såhär när jag gått över tiden med sonen, inte såhär tidigt.. Någon mer? Nåt tips på vad jag kan göra? Äter järntabletter men ska erkänna att jag glömmer till och från...

• Svar på tråden V 25 och SÅ TRÖTT?!
  • Jag är bara jag

Önskar det fanns nåt supertips. Jag är i v.12 och har mått så i veckor redan. Bara måste sova en timme minst per dag och gå ut är bara glömma. Äter också järn sen v.7 plus D-vitamin och alla värden är bra. Känns trist att inte orka med sonen på 13 månader...

• Anonym (U)

Jag är i v 19 och har också varit så trött i flera veckor redan. Har varit så trött att jag somnar redan kl 20 på soffan flera dagar i veckan sedan kanske 9-11 veckor tillbaka och har haft en långdragen förkylning (inklusive öroninflammation ett tag) i runt 8 veckor nu.

Det som får mig piggare (iaf så jag inte somnar) är att sitta vid datorn. Och att spela peppig musik fungerar också lite.

• Ninniisen

Jag är gravid i vecka 27 och min trötthet börjar komma tillbaka. Nu sover jag kanske inte så optimalt om nätterna med ett envist barn i sängen och värk i kropp och eller vaken bebis. 
    Jag har legat lite på gränsen vad gäller mitt järn och misstänker att det kanske börjat sjunka men annars tror jag att det i mitt fall behövs kanske lite vitaminer och sol. Jag kan inte minnas att jag känt mig så trött vid denna tiden med syskonen men det händer mycket därinne som kanske tar lite extra av ens energi?! 

° ★ Izabelle ° ★ Felicia ° ★ Gabriel ° ★ Alice ° ★ Emmy ° ★ Freja
Svar på tråden V 25 och SÅ TRÖTT?!