• 879214

Present till 10-årig kille

Jag ska på kalas för min brorson som fyller 1, men kalaset är samtidigt för min brors flickväns (mamman) lillebror som fyller 10 samma dag. Vad kan jag köpa till 10-åringen? Jag känner honom inte men vi har träffats enstaka gånger. Det enda jag vet är att han gillar Pokemon. Tips?

• Svar på tråden Present till 10-årig kille
  • 879214

Jag fick tipset om presentkort på ett köpcentrum här i närheten. Vilket belopp är normalt för en 10-åring? Vill såklart inte verka snål..

• 879214
    Carambolan skrev 2017-12-26 20:55:09 följande:

Två biobiljetter.

Tack för tipset!
  • Carambolan
    879214 skrev 2017-12-26 21:34:05 följande:

Jag fick tipset om presentkort på ett köpcentrum här i närheten. Vilket belopp är normalt för en 10-åring? Vill såklart inte verka snål..

Jag skulle säga att om du ger presentkort eller kontanter så är 200 kr lagom utan att det känns snålt. Köper du en present kan du komma billigare undan med något mer symboliskt, som tex godis, en bok eller en led-lampa (sån där man har istället för reflex) utan att det känns snålt i och med att ni knappt känner varandra.
  • 879214
    Carambolan skrev 2017-12-26 21:42:13 följande:
    Jag skulle säga att om du ger presentkort eller kontanter så är 200 kr lagom utan att det känns snålt. Köper du en present kan du komma billigare undan med något mer symboliskt, som tex godis, en bok eller en led-lampa (sån där man har istället för reflex) utan att det känns snålt i och med att ni knappt känner varandra.
    Tack för tipset!
Svar på tråden Present till 10-årig kille