När jag gick på antabus så fick jag välja att ha min kontakt på vårdcentralen (han hade tid där varje tisdag) jag fick träffa honom där varannan vecka sen en terapeut 1 gång i veckan på samma ställe, samt en läkare för att ta prover varannan vecka (var där direkt när det öppnade så jag kunna gå som vanligt till jobbet efter utan att missa tid) kolla om det är möjligt för då står det ju vårdcentralen istället.
Själva receptet är inte anledningen att du behöver gå dit utan de vill ha en uppföljning hur det går under tiden så rent krasst (om du verkligen är där frivilligt) så skulle du ju också kunna avboka resterande besök efter du hämtat ut receptet, eller är det så att du måste ta tabletterna där? Jag blev erbjuden det men ville ta de hemma istället vilket de gick med på då jag verkligen uppriktigt skulle ta dessa och ville bli bättre.
Nu verkar ju även din chef vara lite speciell men på min arbetsplats förklarade jag att jag hade personliga problem som jag inte ville ta upp förrän det skulle efterfrågas då det påverkar jobbet men att jag behövde vara borta en del, hen frågade bara om jag var ok och jag svarade kort och gott "jag kommer bli".... nu har jag iofs flextid så det är klart att det underlättar.