• Anonym (Knöligt)

Gropar/bucklor i skenbenen

Undrar om det är fler än jag som har liknande.

När jag drar fingrarna längs med skenbenen, på benet alltså, så känner jag x antal gropar i skelettet, eller eventuellt någon vävnad som ligger precis på skenbenet. Någon enstaka på vänster och kanske 3-4 på höger. Misstänker att de kommit av skador som tex att man kutat in i diskmaskinsluckan, spelat fotboll i 10+ år osv, men vill ändå höra om fler har liknande gropar. Har ingen smärta alls och det är inget som syns på huden.

• Svar på tråden Gropar/bucklor i skenbenen
  • Anonym (Ja)

Jag har typ små bollar eller knölar dvs det är inte jämnt där känns som fettknökar eller bucklor svårt att beskriva inte stora men små

• Anonym (Misse)

Haha jag har precis likadant och alltid undrat över om det ska vara så.

Har dock inte slagit mig nåt speciellt där vad jag kan minnas :)

• Anonym (Kolan)

Japp, har precis likadant! Ser för jävligt ut, folk har tom påpekat detta och frågat om jag just spelat en massa fotboll som yngre. Om man knackar på benet så låter det ihåligt. Wtf?

Sen har jag även flera rörliga kulor just på smalbenen som jag haft där i över 20 år. När barnen var små brukade jag säga att det är en ärta som hamnade i fel rör när jag svalde, haha!

I mitt fall tror jag detta beror på att jag har noll fett vid just smalbenen, bara tunt skinn. Och det knöggliga skelettet syns igenom. Ingen av mina barn har så alls, skenbenet är liksom djupt inbäddat och syns inte alls.

• Anonym (Knöligt)

Ändå skönt att det är fler än jag som har dessa knölar/gropar!

• Anonym (L)

Jag tror att det ska vara så? Benen är ju inte helt släta antar jag och inte vävnaden som omger dem heller.

Svar på tråden Gropar/bucklor i skenbenen