• Lilla Götet

Min man är tydligen olycklig

Han sa igår att barnen tar all tid och energi och man hinner knappt med något annat. Han säger att han känner sig olycklig.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Visst tar barnen mycket energi, jag har inte tid att träna och hinner knappt träffa vänner. Men jag är jättelycklig. Vi har två friska barn (en pojke en flicka) ett fint hus nära storstaden, båda har bra stabila jobb. Pengar är alltid knappert men så är det för många. Vet inte hur jag ska hantera detta riktigt? Vad gör man?

• Svar på tråden Min man är tydligen olycklig
  • Alexi

Man sätter sig ner i lugn och ro och benar i problemet ordentligt. Vad önskar han ha tid att göra, var finns problemen, vad kan ni göra åt det osv.

Det är svårt att känna sig lycklig bara för att man objektivt borde göra det. Om livspusslet äter upp en är det tungt.

• Waddafukz

Känner som din man. I mitt fall tror jag det beror på att jag sällan får egentid och ALDRIG ensam tid med mannen. Jag har inte ens träffat någon vän utan barnen sen minst 1 år tillbaka. Mitt liv försvann i och med barnen. Kanske din man skulle må bra av mer egentid och barnvakt lite oftare?

• Lilla Götet

Han träffar inte vänner, jag försöker träffa vänner 1-2 ggr i månaden. Jag har sagt till han att hitta på något flera gånger men han vill inte. Han vill träna varje dag. Jag har försökt tillgodose det men ibland funkar det bara inte att någon ska ha 1-2 timmars egentid var dag. Plus så känns det lite orättvist, jag hade gärna också tränat ibland men det är svårt att få till det en gång var 4 vecka. Han kanske är deprimerad tänker jag. Men vad kan jag göra åt det..?

• Alexi
    Lilla Götet skrev 2017-12-22 13:55:06 följande:
    Han träffar inte vänner, jag försöker träffa vänner 1-2 ggr i månaden. Jag har sagt till han att hitta på något flera gånger men han vill inte. Han vill träna varje dag. Jag har försökt tillgodose det men ibland funkar det bara inte att någon ska ha 1-2 timmars egentid var dag. Plus så känns det lite orättvist, jag hade gärna också tränat ibland men det är svårt att få till det en gång var 4 vecka. Han kanske är deprimerad tänker jag. Men vad kan jag göra åt det..?
    Prata med honom! Det är ju det man gör i en relation. Hjälp honom bena ut hur han mår, om han behöver söka hjälp, om ni kan anpassa något i vardagen för honom en period osv.
  • Milkway

Prata med honom och lyssna på vad han behöver sedan kan ni kompromissa t.ex: han får träning nästan varje dag du får hälsa på vänner 2 ggr/ vecka.

Kan ni inte träna motionera med barnen/ barnvagn tillsammans förresten?

Svar på tråden Min man är tydligen olycklig