• Anonym (Hjälp!!)

Hjälp!!/ orolig pojkvän

He! Väljer att vara anonym bara för att... Det är så att jag har träffat världens bästa flickvän och vi har det jättebra tillsammans. Vi bråkade nyligen och vi diskutera i flera timmar, sen kom det fram att hon MISSBRUKAR DROGEN CANNABIS!! Hon har gjort det dagligen i 1 år. Jag hatar cannabis för det är såå pundigt!! Jag frågade henne om hon kan sluta med det, hon säger att hon inte vill för det är en "planta" och " inte " farligt!!, jag hatar cannabks, det är en drog som gör att man börjar med tyngre droger!! Vad ska jag göra? Lämna henne eller acceptera hennes cannabis bruk? HJÄLP!

• Svar på tråden Hjälp!!/ orolig pojkvän
  • Dynomate

Du gör som du vill om du inte gillar honom under ruset och (miss)bruket men det behöver inte leda till andra droger ska du veta. Jag är färdig med livsmissbruk iaf Oskyldig

Jag hatade när min tjej söp sig till grottmänniskostadie och rökte som en borstbindare.

• Dynomate

Jag tar en dag i taget och behöver inga sinnesförändrande droger med hjälp av att gud leder mig rätt så jag kan va som tänkt. Och då ska inga droger hindra mig från att känna livet i sin helhet och som jag kan bidra till.

• Anonym (Hjälp!!)

Ja men du vet!!, CANNABIS är en DÖDSDROG!!!!!!!! Nästan som heroin!!!!!!!!!

• klyban
    Anonym (Hjälp!!) skrev 2017-12-21 12:26:41 följande:
    Ja men du vet!!, CANNABIS är en DÖDSDROG!!!!!!!! Nästan som heroin!!!!!!!!!

Jaså?
    Vart har du läst detta?

hur många meter var det?
  • Anonym (Hjälp!!)

DU VET 4chan/ Reddit, ÖVERALLT!! DET BÖRJAR MED EN JOINT OCH GÅR ÖVER I HASCH,

• klyban
    Anonym (Hjälp!!) skrev 2017-12-21 12:31:11 följande:
    DU VET 4chan/ Reddit, ÖVERALLT!! DET BÖRJAR MED EN JOINT OCH GÅR ÖVER I HASCH,

SÅ du är bara ett troll, varför gör du detta i missbrukar delen?
    Tycker du det är så trevligt?

hur många meter var det?
  • Shameless
    klyban skrev 2017-12-21 16:42:19 följande:

SÅ du är bara ett troll, varför gör du detta i missbrukar delen?

Tycker du det är så trevligt?

Ja, nu blev det uppenbart att TS är ett troll. Har inget emot trolltrådar så länge dom är underhållande men den här är bara genomskinlig och tråkig. Du är lame TS!
  • Eliinlee

Vill du inte ha en tjej som tar droger så var inte ihop med henne. Du kan inte ändra på henne och det kommer bara leda till värre bråk. Kan hon inte sluta för din skull så är hon inte värd att ha enligt mig. Är själv emot droger.

• Anonym (Think aboud  it)

Det är inte cannabis som leder till fler droger det är personen som vill ha tyngre droger som leder till tyngre droger oavsett cannabis eller inte.

Jag har inget emot röka, även om jag inte tar det själv.

Du får bestämma om du tycker hon är fin som hon är och att du kan acceptera att hon krökar med cannabis (medan resten av samhället med gott samvete knarkar alkohol som är tio resor värre ovh är direkt gift för kroppen)

• Englasofie

Be henne välja, dig eller rökat,
    Om valet inte är det du önskar höra så avsluta då värdesätter hon inte det ni har.

Tolererar du detta nu så är det svårt att försöka "få henne att välja senare"

Det är en drog som är olaglig oavsett vad man anser om den.
    Det är en beroendedrog oavsett vad andra säger.

Oavsett hur fin och bra hon är så har hon ett beroende.
    Ja det är ett beroende om man röker varje dag i ett år,
    Det ät lätt att bli medberoende.

Jag har sett vad som kan ske med de som "bara röker, en liten växt"

• Anonym (tråkig som fan)
    klyban skrev 2017-12-21 12:28:45 följande:

Jaså?
    Vart har du läst detta?

Värt,
    tråkig vardag du bör ha
  • klyban
    Anonym (tråkig som fan) skrev 2017-12-22 09:05:04 följande:
    Värt,
    tråkig vardag du bör ha

Varför skulle min vardag vara tråkig för?
    Vad är det du försöker projicera på mig nu?

hur många meter var det?
  • Englasofie
    klyban skrev 2017-12-22 10:47:56 följande:

Varför skulle min vardag vara tråkig för?
    Vad är det du försöker projicera på mig nu?

Det var inte menat till dig utan TS, sorry.
  • klyban
    Englasofie skrev 2017-12-27 08:29:38 följande:
    Det var inte menat till dig utan TS, sorry.
    Oki, men någon dödsdrog är det ändå inte.
    hur många meter var det?
  • Vett och Förnuft

Be henne bjuda dig på en holk, knulla sex timmar sedan med thc och cbd i hjärnan, dröm dig till insikter om ditt liv och bättre lycka.

I andra ord, ta ett bloss och lugna ner dig

Svar på tråden Hjälp!!/ orolig pojkvän