• Applejacks

Intervju hos Arbetsförmedlingen (Arbetsförmedlare)

Hej!

Jag har blivit kallad till en arbetsintervju på Arbetsförmedlingen. Deras urvalsprocess verkar rätt omständigt, men är glad andå att jag fick chansen att visa mina framfötter. 

Så jag tänkte kolla om någon annan här har varit med om detta, och vad jag har att vänta mig. 

-Först fick jag ett mail från Experis (en systerbolag till Manpower) där jag uppmanades göra ett UPP-test? ett slags personlighets-IQ-test. 

-Efter några dagar fick jag ett mail om att UPP-testet gick bra och att jag blev kallade till en intervju (45min) hos en representant på Experis. Under intervjun fick de mina referenser, samt dokumentation som styrkte min högskoleutbildning och arbetslivserfarenhet. 

Nu fick jag idag ett mail från Experis  (efter referenstagning) att jag har blivit kallad till en andra intervju (sista steget i rekryteringsprocessen), men det blir hos rekryteringschefer på Arbetsförmedlingen denna gången. 

Som sagt jag är väldigt nyfiken på vad jag har att vänta mig. Vill förbereda mig så gott jag kan. 

Är det någon här som känner till eller varit med om detta?

Också är det någon här som jobbar eller har jobbat som en Arbetsförmedlare på AF? If so, TELL ME EVERYTHING! 

• Svar på tråden Intervju hos Arbetsförmedlingen (Arbetsförmedlare)
  • Anonym (Förlåt var tvungen x'D)
  • Anonym (inte AF)

Hej!

Jag har tyvärr inte varit hos just AF, men var på ett annat företag där de hade nästan samma procedur.
    1. Skick CV  + grejer  på annons i Randstedts system.
    2. Intervju med rekryterare hos Randstedt.
    3. Intervju med framtida chef på företaget.

När jag hade kommit till steg 3 så kanske min framtida chef var orutinerad (det var iofs en ganska junior roll och de sökte mycket folk) så hans attityd var lite att jag redan hade fått jobbet, så han ville prata med om exakt när jag skulle börja och vad jag skulle göra

• Anonym (inte AF)
    Anonym (inte AF) skrev 2017-12-21 17:50:45 följande:
    Hej!

Jag har tyvärr inte varit hos just AF, men var på ett annat företag där de hade nästan samma procedur.
    1. Skick CV  + grejer  på annons i Randstedts system.
    2. Intervju med rekryterare hos Randstedt.
    3. Intervju med framtida chef på företaget.

När jag hade kommit till steg 3 så kanske min framtida chef var orutinerad (det var iofs en ganska junior roll och de sökte mycket folk) så hans attityd var lite att jag redan hade fått jobbet, så han ville prata med om exakt när jag skulle börja och vad jag skulle göra smile5.gif
    Skulle stå Randstad!
  • Applejacks

Tack för infon!

Är väldigt nyfiken/nervos över hela processen. Utav 413 ansökande sa fick jag gå vidare... Vet att det betyder ju ingenting och att AF har ju inte det bästa "reputation" nuförtiden. Men det är ju ett jobb och jag vill verkligen känner att jag gör skillnad.

Har velat länge jobba inom den offentliga sektorn (socialt arbete...m.m.) och bara ser detta som ett bra möjlighet att kunna få mer arbetserfarenhet samt att get a foot in liksom.

Har ingen aning alls vad kommer ske under sista intervju. Min intervju hos Express gick ju snabbt (typ mindre än 30 min). Men nu att jag har kommit till "steg 3" berättade de att intervjun kommer ta cirka 1.5-2tim. 

• Applejacks

Jappsie!

D-Dagen var ju faktiskt igår. Var nervös som fan men försökte att göra mitt bästa.

Nu kommer det ta två veckor till innan man få veta om man fick jobbet eller inte. So close men andå inte.

-deep sigh-

Hur har det gått för dig?

• Emily2012

Hej!

Hur har det gått for dig?Fick du jobbet?

Jag har också varit på intervju hos Experise den 19.12,men har aldrig fått någon svar. Vet du om rekryteringsprocessen är färdiga?

• Applejacks

Det ser ut som vi sitter i samma båt!

Har inte fått svar ännu från varken AF eller Expertis. Skickade ett snabb mejl till den på Expertis (en eller två veckor sen typ) för att kolla läget och ser när ungefär rekryteringsprocessen var färdiga...men hon svarade ju aldrig. 

Tycker att det är lite konstig att man inte har fått svar ( trots att en månad har gått) ... och att det finns en ny annons på AFs webbsida där de söker fler arbetsförmedlare till samma avdelningen (kundtjänst AF).

Märkte att du skrev den 6:e. Any word yet?

• Sarri88
    Det är så att jag har blivit kallad för intervju hos Arbetsförmedlingen som arbetsförmedlare. Jag undrar ni som har genomgått denna intervju. 

Tidigare när jag har sökt denna tjänst har man fått göra personligt test/iq test. Men pga det var första gången jag gjorde så dumt nog klickade jag när jag såg dessa figurer. Pga detta har jag inte gått vidare. De sägs att testet kommer vara kvar i 1 år i systemet. Men nu till denna intervju så undrar jag kommer jag få göra denna test igen? Beror det på vart i länet man har sökt jobbet så sparas de, kanske får göra om denna test pga jobbet är inte i samma län. Eller hur blir det? Är van och sökt att de som har fått gå på intervju har gjort denna test innan, utifrån de har deras cv/pb o testet gjort att de har gått vidare till nästa process inför jobbet. 

Jag fick intervju tid pga cv/pb som jag skickade in. Kommer det vara gruppintervju, det stod ej i mejlet. Har lite koll vad de kan ställa för frågor, utöver de vanliga intervjuer ställer dem annat. Kommer jag göra något slags test hos dem under dagen? 
  • RkR

Hej, hur har det gått för er som varit på intervju? Jag var på intervju förra veckan och de har ringt mina referenser. Hur länge fick ni vänta? Kollar de referenser på alla som de intervjuat?

• Kakimaki

Hej, när var det här aktuellt, ser inte datum för din post. Jag är också i rekryteringsprocessen som startade dec 2022, vill gärna höra om det är fler som väntar på svar.

Svar på tråden Intervju hos Arbetsförmedlingen (Arbetsförmedlare)