Intervju hos Arbetsförmedlingen (Arbetsförmedlare)
Hej!
Jag har blivit kallad till en arbetsintervju på Arbetsförmedlingen. Deras urvalsprocess verkar rätt omständigt, men är glad andå att jag fick chansen att visa mina framfötter.
Så jag tänkte kolla om någon annan här har varit med om detta, och vad jag har att vänta mig.
-Först fick jag ett mail från Experis (en systerbolag till Manpower) där jag uppmanades göra ett UPP-test? ett slags personlighets-IQ-test.
-Efter några dagar fick jag ett mail om att UPP-testet gick bra och att jag blev kallade till en intervju (45min) hos en representant på Experis. Under intervjun fick de mina referenser, samt dokumentation som styrkte min högskoleutbildning och arbetslivserfarenhet.
Nu fick jag idag ett mail från Experis (efter referenstagning) att jag har blivit kallad till en andra intervju (sista steget i rekryteringsprocessen), men det blir hos rekryteringschefer på Arbetsförmedlingen denna gången.
Som sagt jag är väldigt nyfiken på vad jag har att vänta mig. Vill förbereda mig så gott jag kan.
Är det någon här som känner till eller varit med om detta?
Också är det någon här som jobbar eller har jobbat som en Arbetsförmedlare på AF? If so, TELL ME EVERYTHING!