• Seb81

Någon som gjort spolning av äggledare se hit!!!?!!

Hej!

I morgon är det äntligen dags för spoling av mina äggledare, jag är så förväntansfull! Någon som gjort det? Hur kändes det? Hur mådde du efteråt? Blev du gravid fort? Berätta, jag börjar bli så nervös!! :P

• Svar på tråden Någon som gjort spolning av äggledare se hit!!!?!!
  • MyDestiny

Det spände, ont och var rätt obehagligt, men helt klart uthärdligt (men jag var ganska härdad efter infertilitet utredning med många gynundersökningar och hade även 2 MA med kontroller/och vul bakom mig)

Fick även börja med Pergotime i samma veva och sen blev jag gravid med mitt första barn nästan direkt. Vet inte vilket av det som gjorde susen. Men fick andra barnet på första försöket utan hormonbehandling cirka 2 år efter första barnet. Så det är ju stor chans att det var spolningen som hjälpte i mitt fall :)

Lycka till :D

• Iden

Det var helt ok men kanske inte något jag skulle göra frivilligt igen om jag kan slippa. Gjorde inte ont under tiden men Fick mensvärk efter. Blev gravid utan andra hjälpmedel på tredje försöker efter spolningen. Tror absolut att den hjälpte till. Blev gravid med andra barnet på första försöket ett par år senare. Hoppas det hjälper er!

• LaFontaine

Jag spolade mina äggledare för drygt två och ett halvt år sen. Spolningen kändes i princip inte alls. Efteråt hade jag lite lätt mensvärk och jag var en smula öm i magen någon dag till.

Det tog ett tag till innan jag blev gravid. Jag hade inga problem med mina äggledare, så spolningen hade ingen direkt effekt.

• Seb81

Spolingen gick toppen, kände inget! Allt såg bra ut, nu hoppas vi på ett plus till nyår! Håll tummarna!!

• tusenordförsnö

Som ovan, gjorde ont men uthärdligt. Som ett halvt getingstick, sen mycket stark mensvärk under tiden. Efter molande mensvärk o lite blödning. Lite stopp i ena äggledaren. försökt bli gravid nåt drygt år.

Blev gravid några mån efter, men vet ej om det var därför :)

• UndrandeSökare

Gjorde inte ont under tiden, men fruktansvärt ont i några timmar efteråt, höll i flera dagar efteråt. Mycket värre än mensvärk. Inget jag vill göra om frivilligt.

• Anonym (huga)

Jag tyckte det gjorde ordentligt ont... Och jag har annars ganska hög smärttröskel... Men det gick över ganska fort när de var klara och då var det vanlig mensvärk typ resten av dagen... 

Tyvärr har inte det hjälpt för mig... utan ett år senare håller jag på med sprutor och annat som inte heller är kul...

Svar på tråden Någon som gjort spolning av äggledare se hit!!!?!!