• Alicia1993

Var vänder jag mig?

Hej!

Jag har länge misstänkt att jag har add. Allt har blivit värre senaste tiden, vardagen fungerar inte. Gick hos en psykolog (hade tvångstankar då) i gymnasiet som sa att jag borde kanske utredas för add. Nu har jag kommit till en punkt där jag inte orkar mer. Måste få hjälp. Så ringde min VC men de sa att jag skulle skriva en egen remiss, jag sökte på nätet och såg en privatklinik som kunde ta emot patienter, så skrev en dit. Men sen vill jag också skicka en till öppenvården, och nu till min fråga: var skickar jag min remiss?? Ringde 1177 men hon sa att jag skulle vända mig till min VC. Men de kunde ju tydligen inte ta emot mig. Någon som vet?? Orkar inte bli runtskickad. Snälla hjälp någon. Vill bara få iväg remissen. Tack

• Svar på tråden Var vänder jag mig?
  • ManoMike

Hej

Jag bor i Stockholm, men min erfarenhet när jag gjorde adhd utredning är att Landstinget och vc mm suger ganska hårt. Fick ingen hjälp någonstans. Jag gjorde en självanmälan till en privatmottagning och de var oerhört professionella. Lyssnar ringer, korta väntetider, snabbt kom jag in på en utbildning som heter Pegasus, som var grymt lärorik, tyvärr har det visat sig att jag är bipolär också och då blir det inte lika lätt att behandla, men de privata har varit outstanding med all hjälp även i detta. Hästlängder från de statliga alternativen.

Gå in å leta rätt på en privat vårdgivare annars är risken att du får köa i år för att sedan upptäcka att de skickat remissen till fel ställe

Tror att när väl utredningar och allt runt omkring är klart så kanske det är värt att gå tillbaka till offentliga vården.

Med vänlig hälsning

Svar på tråden Var vänder jag mig?