VU för att bekräfta missfall
Har en fråga. Någon som vet om det skiljer sig från olika städer hur ett ev missfall behandlas?
Jag fick ett missfall i v13 för några år sedan. När jag ringde ang blödningar förklarade kvinnan i telefonen att man får vänta o se hemma.. ta värktabletter.MEN om jag skulle få fruktansvärt ont eller blöda igenom 1 binda på en kort stund skulle jag kansle få åka in. (Jag fick åka in för smärtstillande och skrapning) och jag känner verkligen att jag fick sån stöd o hjälp. Omhändertagen.
Min väninna fick ett missfall i samma veva i en annan ort.
Hon ringde. Kvinnan sa typ "finns inget vi kan göra.. ta värktabletter"
Hon hörde inget om att blöda igenom binder eller kanske få åka in. Slutade med att hon svimmade i duschen. (Farligt)
Jag blev senare gravid och denna gång gick det vägen :)
Men i v13 började jag blöda (igen) hade inte ont men ringde o pratade med barnmorskemottagningen som sa att om jag vill kan jag komma direkt på en undersökning så slipper jag oroa mig.. blödde ca 1 vecka efter det så helt fantastiskt atr man kunde få se lilla fröt i magen och se att det inte var ett pågående missfall. Och inte behöva gå och oroa sig över det i flera dagar.
Min vän är gravid igen nu. Vecka 10. Blöder som jag gjorde..
Hon ringde men får ingen undersökning. Bara att avvakta. Hon är jätteorolig. Dom säger att är det missfall går det ändå inte o göra nått.
Så vad tror ni. Beror det på vilken vecka hon är i? Jag fick undersökning i v13 men hon nekades i v10.
Eller har det med orteb att göra?