Riverdale på Netflix!
Någon som ser denna fantastiska serie? Jag har ett enormt behov att diskutera den, speciellt då det nu är lite juluppehåll.
Att det skulle vara Mr. Svenson som är mördaren är såklart inte sant. Själv tror jag att Betty hade rätt och att det är Sheriff Keller. Kan egentligen inte förklara varför jag tror det utan det är bara en känsla. Dessutom känns det som att jag kan placera honom innanför masken. Att Mr. Svenson sköts av Sheriff Keller bekräftar till viss del mina tankar, han var ju tvungen att skjuta vittnet som han på ett eller annat sätt utpressat.
Vad som talar emot teorin är att Archie inte känner igen ögonen som han säger att han aldrig kommer att glömma. Men kanske kan Sheriff Keller ha använt linser? Eller också så har han egentligen gröna ögon men använder linser i vanliga fall. Är det ett long shot?
Och så såklart familjen Lodge. Vad är det egentligen de har i görningen? Har de något gemensamt med mördaren? Det verkar ju hur som tjäna något på morden eller på skräcken som framkallas av morden. Att Veronica i kvällens avsnitt kysste Archie och sa "Jag älskar dig" kändes som en lögn, Archie och hans pappa är på något sätt värdefulla för familjen Lodge och Veronica har ju nu lovat att hon ska vara med i spelet.
Så vad tror ni? Vem är The Black Hood?