cb66 skrev 2017-12-15 08:52:37 följande:
Utan att du skall hoppas för mycket så ser det bra ut. Du bör vara en av max 3 kvar för jobbet. Det är väldigt sällan man kallar upp nån för att ge ett negativt besked.
Tänk dock på att om ni är 2 kvar för tjänsten så har du inte 50% chans. Ofta har man bestämt sig för en kandidat och håller den andre varm ifall den förste faller ifrån. Så det kan vara så att du är reserven.
Sen kan det vara så att man hittat något hos referenserna eller nåt annat man undrar över i cv:t eller din historia som man vill veta mer om. Var beredd på att förklara en lucka i ditt arbetsliv, om det finns nåt som en referens sagt som inte passar denna arbetsgivaren eller nåt annat. Enklast är att man är ärlig utan att krångla till det för mycket.
Lycka till.
Tack för utförligt svar.
Jag vet att vi är 2 kvar till tjänsten. Har ingen aning om hur jag ligger till. Men positionen det gäller är ganska hög och jag har genomgått 3 intervjuer innan referenstagning. Därefter bestämde de vilka referenser de ville ha (aldrig varit med om att de vill bestämma) och efter att de kontaktat dem meddelade de som sagt att de vill ha möte igen nästa vecka på kontoret OCH ett till möte via videokonferens med huvudkontoret i USA (vilket jag redan haft en gång i processen).
Vet inte riktigt hur jag ska tolka det hela. Vill gärna landa jobbet och till saken hör att jag fått ett annat jobberbjudande som jag egentligen inte vill ha lika mycket men de väntar på besked från mig. Tackar jag nej till det är jag orolig att jag helt plötsligt sitter där på min nuvarande anställning igen, vilket jag inte vill.