Sjukskriven - av misstag
Hej
Har hamnar i en liten konstig situation här. Blev av misstag sjukskriven 2 veckor under tiden jag var arbetslös.
Noterade inte detta förrän efter sjuskrivningsperioden då jag inte kollade på lappen jag fick av läkaren. Korkat jag vet. Men när jag såg det så frågade jag runt och fick beskedet att jag skulle vända mig till FK, och det gjorde jag och gjorde vad man ska göra fast i efterhand. Klicka lite där, söka lite sån där. Inte så noga tänkte jag.
Detta var i Oktober. Nån ersättning fick jag inte eftersom jag anses vara arbetsför och jag tenderar till att hålla med, jag ÄR arbetsför, jag bara "went with the flow" så att säga. "så här är det nog man ska göra".
Jag har inte varit i kontakt med FK sen 1989 så därav min okunskap.
Hur som helst, sjuskrivningen som sådan var ju helt onödig och jag fortsatte som vanligt under denna tiden, gick på intervjuer, jobbträffar mm som om inget hade hänt.
Först nu när det krabbar med utbetalning (brydde mig inte särskilt om vart pengarna kom ifrån) så börjar jag fundera.
Om man inte blir beviljad sjukpenning, kan man få akassa för samma period då?
Om inte , går det att dra tillbaks sjukanmälan å allt det där för den var ju felaktig? Jag frågade inte om att bli sjukskriven, jag skulle bara på en rutincheck.
Kan ju säga att där var en hel del språkförbistringar med läkaren..
Hur bär jag mig åt för att få ersättning för dom två veckorna?