• Alvar Karlsson

Är jag homosexuell?

Hej!
    Jag har alltid upplevt mig själv som hetrosexuell, men för några veckor sedan träffade jag en tjej, som senare visade sig vara transvestit. Jag var väldigt attraherad av henne. Är jag homosexuell?

• Svar på tråden Är jag homosexuell?
  • V8Mange68

Jag skulle säga att det i detta fall beror på om denna person hade en penis under händelsen. Jag tror även att det i detta fall är mer om du känner dig attraherad till män annars, och inte bara när de ser ut som kvinnor. Hoppas du kommer fram till ett resultat du blir nöjd med, jag kommer själv aldrig hamna i denna situation då jag är ihop med min sambo sen 10 år sedan och jag kör lastbil från Fornåsa till Haparanda varje vecka
    //Mange

• V8Mange68

Jag skulle säga att det i detta fall beror på om denna person hade en penis under händelsen. Jag tror även att det i detta fall är mer om du känner dig attraherad till män annars, och inte bara när de ser ut som kvinnor. Hoppas du kommer fram till ett resultat du blir nöjd med, jag kommer själv aldrig hamna i denna situation då jag är ihop med min sambo sen 10 år sedan och jag kör lastbil från Fornåsa till Haparanda varje vecka
    //Mange

• Alvar Karlsson
    V8Mange68 skrev 2017-12-13 11:49:29 följande:

//Mange

Vi hade sex en gång, och då hade hon en penis. Förutom henne har jag dock aldrig varit attraherad av män.
    Glad att höra om ditt lyckliga äktenskap och lastbilskarriär också!
  • V8Mange68
    Alvar Karlsson skrev 2017-12-13 11:52:18 följande:
    Vi hade sex en gång, och då hade hon en penis. Förutom henne har jag dock aldrig varit attraherad av män.
    Glad att höra om ditt lyckliga äktenskap och lastbilskarriär också!
    Jadu, om sådant är fallet så skulle jag kalla det bögigt, men en följdfråga, blev du penetrerad eller hur gick det till?
    //Mange
  • Alvar Karlsson
    V8Mange68 skrev 2017-12-13 11:53:42 följande:
    Jadu, om sådant är fallet så skulle jag kalla det bögigt, men en följdfråga, blev du penetrerad eller hur gick det till?
    //Mange
    Blev inte penetrerad, men mer än så vill jag nog inte gå in på, det här är trots allt en offentlig tråd på internet
  • V8Mange68
    Alvar Karlsson skrev 2017-12-13 11:55:09 följande:
    Blev inte penetrerad, men mer än så vill jag nog inte gå in på, det här är trots allt en offentlig tråd på internet
    Då förstår jag, så du var "mannen" under samlaget. Som sagt en grå zon men det känns som att du var attraherad av "kvinnodelarna" ;). Du får gärna hålla mig uppdaterad, ett intressant ämne må jag säga, särskilt när man sitter och väntar på att lasta i Finspång
    //Mange
  • Anonym (.)

Du är möjligtvis bisexuell. Men skit i etiketten och gör det som känns rätt och skönt för dig så blir du nog lyckligast i längden

• Alvar Karlsson
    Anonym (.) skrev 2017-12-13 11:59:55 följande:

Du är möjligtvis bisexuell. Men skit i etiketten och gör det som känns rätt och skönt för dig så blir du nog lyckligast i längden

Även om jag uppskattar din uppmuntran och tänker fortsätta är jag en väldigt ordningssam man och tycker om att ha allt i "fack". Att min egen sexualitet är ett frågetecken känns som en väldigt stor grej för mig.
  • Anonym (Transexuella??)
    Alvar Karlsson skrev 2017-12-13 11:43:30 följande:

Hej!
    Jag har alltid upplevt mig själv som hetrosexuell, men för några veckor sedan träffade jag en tjej, som senare visade sig vara transvestit. Jag var väldigt attraherad av henne. Är jag homosexuell?

Hmm transvestit dvs en person som bara klär sig i kvinnokläder så där lite då och då men fortfarande identifierar sig som en man? 

Eller menar du transexuell dvs en kvinna som är född i en manskropp men identifierar sig som kvinna och lever som kvinna? 

Det förstnämnda så kan det helt enkelt vara att du blev attraherad av personen oavsett könet. 

Om det är det andra så nej. Strikt talat har du fallit för en kvinna. Du är inte gay för att du tycker om en transsexuell kvinna. Att hon har andra delar där nere än vad du är van vid är en helt annan diskussion. Men nej du blir inte bög för att du gillar en transsexuell, inte ens heller för att du har sex med en. 

• Anonym (Mongo)

Ska du knulla runt utanför cis-sfären så får du fan lära dig lingon.

• Anonym (.)
    Alvar Karlsson skrev 2017-12-13 12:02:37 följande:

Även om jag uppskattar din uppmuntran och tänker fortsätta är jag en väldigt ordningssam man och tycker om att ha allt i "fack". Att min egen sexualitet är ett frågetecken känns som en väldigt stor grej för mig.

Jag är själv bisexuell och tvekade länge kring just etiketten. Typ 10 15års tvekan...Jag kunde inte riktigt identifiera mig med bilden av en homokille, kände mig inte riktigt som Jonas Gardell eller de andra som visas upp på pride.

Till slut så insåg jag att jag inte är som dem, men bi i alla fall....
  • Alvar Karlsson
    Anonym (Transexuella??) skrev 2017-12-13 12:10:04 följande:

Hmm transvestit dvs en person som bara klär sig i kvinnokläder så där lite då och då men fortfarande identifierar sig som en man? 

Eller menar du transexuell dvs en kvinna som är född i en manskropp men identifierar sig som kvinna och lever som kvinna? 

Det förstnämnda så kan det helt enkelt vara att du blev attraherad av personen oavsett könet. 

Om det är det andra så nej. Strikt talat har du fallit för en kvinna. Du är inte gay för att du tycker om en transsexuell kvinna. Att hon har andra delar där nere än vad du är van vid är en helt annan diskussion. Men nej du blir inte bög för att du gillar en transsexuell, inte ens heller för att du har sex med en. 

Hon identifierar sig och lever som kvinna, men något med att hon har en penis känns väldigt homosexuellt.

Tack för svaret, antar att jag fortfarande är hetro trots allt :)
  • Anonym (Transexuella??)
    Alvar Karlsson skrev 2017-12-13 13:54:36 följande:
    Hon identifierar sig och lever som kvinna, men något med att hon har en penis känns väldigt homosexuellt.

Tack för svaret, antar att jag fortfarande är hetro trots allt :)

Ja det kan säkert vara något som kan vara svårt att vänja sig vid. Men tycker du om henne, och känner dig attraherad av henne så är det något som ni kan lösa  

Finns många som lever lyckliga med en transsexuell partner, oberoende av om partnern opererar sig eller inte. 

Som sagt du har fallit för en kvinna. Du är inte gay för det, för även om det kan funka för dig med henne trotts att hon har manliga könsattribut så betyder det inte att du kan vara med en man hur som helst. Det funkade ju för att du såg henne som en kvinna, den kvinnan hon själv känner sig som!

Lycka till och hoppas att det blir bra vad som än händer  

Svar på tråden Är jag homosexuell?