• Xxmnbv

bastu vid äl

Hej! 
    9/12 hade jag ägglossning vilket var lååång tid efter det normalt brukar vara (kör med NC). 
    därför trodde jag inte att jag skulle ha någon ägglossning den här månaden och jag & min sambo bastade både 8 & 9/12 innan samlag. Är det definitivt säkert att jag inte kan ha blivit gravid då? Är det ens värt att hoppas? 

Så himla typiskt att det skulle bli precis nu eftersom vi normal sätt aldrig bastar :( 

• Svar på tråden bastu vid äl
  • MammaMia1012

Hej, finns inget som säger att det skulle kunna påverka! Läste lite om det förut och det finns ingen forskning om att det ska kunna påverka basta på ni!

Stod ett exempel som var lite roligt att finska par är bland de mest fertila och se hur mycket de bastar!

• Xxmnbv
    MammaMia1012 skrev 2017-12-13 12:30:30 följande:

Hej, finns inget som säger att det skulle kunna påverka! Läste lite om det förut och det finns ingen forskning om att det ska kunna påverka basta på ni!

Stod ett exempel som var lite roligt att finska par är bland de mest fertila och se hur mycket de bastar!

Tack för snabbt svar! Åh va skönt att höra! Då håller jag tummarna den här månaden! Ska enligt naturalcycle ta gravtest på julafton så tänker att det skulle ju vara världens bästa julklapp:) 
  • MammaMia1012
    Xxmnbv skrev 2017-12-13 12:46:30 följande:

Tack för snabbt svar! Åh va skönt att höra! Då håller jag tummarna den här månaden! Ska enligt naturalcycle ta gravtest på julafton så tänker att det skulle ju vara världens bästa julklapp:) 

Ja men verkligen! Håller tummarna och lycka till!
  • Zemlan99

Hej!

Jag är i samma sits, min kille bastade vid ÄL och jag hoppas verkligen inte det påverkar våra chanser denna månaden! Ska också göra test på julafton om inte mensen kommit innan :)

• Xxmnbv
    Zemlan99 skrev 2017-12-13 18:32:19 följande:

Hej!

Jag är i samma sits, min kille bastade vid ÄL och jag hoppas verkligen inte det påverkar våra chanser denna månaden! Ska också göra test på julafton om inte mensen kommit innan :)

Då håller jag tummarna för dig också :) Hur länge har ni försökt? 
  • Zemlan99

Tack detsamma :) Vi har försökt sen i somras och fått till det en gång men det slutade i missfall vecka 6 tyvärr.

• Zemlan99
    Xxmnbv skrev 2017-12-13 18:41:11 följande:

Då håller jag tummarna för dig också :) Hur länge har ni försökt? 

Har du några känningar? Jag blir lite lätt tokig nu dagarna innan bim och tolkar in allt ;)
  • InaLo

Jag har också läst attbastu runt äl ärdåligt. Specieltför manen. Så vi lät bli väldigt länge att basta. Imera en ett år. Vibastar 4-5 dagar i veckan annars men vi tröttnade på det mesta som skulle vara bra att göra för att bli gravid lättare. vi hade nästan slutat försöka. Vi bastade massor runt äl den månad jag blev gravid. Är nu i vecka 9

• Xxmnbv
    Zemlan99 skrev 2017-12-20 09:27:17 följande:

Har du några känningar? Jag blir lite lätt tokig nu dagarna innan bim och tolkar in allt ;)

Hehe, jag är väldigt trött och känner mig lite illamående vissa förmiddagar. Men jag vet inte, de är ju så lätt att känna efter för mycket och inbilla sig i onödan också. Fick för mig att de va helt kört igår av nån anledning men nu har hoppet kommit tillbaka :p . Känner du någonting? :) när har du Bim?
  • Xxmnbv
    Xxmnbv skrev 2017-12-20 17:15:51 följande:

Hehe, jag är väldigt trött och känner mig lite illamående vissa förmiddagar. Men jag vet inte, de är ju så lätt att känna efter för mycket och inbilla sig i onödan också. Fick för mig att de va helt kört igår av nån anledning men nu har hoppet kommit tillbaka :p . Känner du någonting? :) när har du Bim?

Då håller jag verkligen tummarna att de blev nått den här gången :) Grattis till graviditeten! Va roligt att höra, speciellt om ni försökte så länge ! Vet ju hur frustrerande de är när de inte blir nått nu :(
  • Xxmnbv
    InaLo skrev 2017-12-20 10:07:12 följande:

Jag har också läst attbastu runt äl ärdåligt. Specieltför manen. Så vi lät bli väldigt länge att basta. Imera en ett år. Vibastar 4-5 dagar i veckan annars men vi tröttnade på det mesta som skulle vara bra att göra för att bli gravid lättare. vi hade nästan slutat försöka. Vi bastade massor runt äl den månad jag blev gravid. Är nu i vecka 9

Då håller jag verkligen tummarna att de blev nått den här gången :) Grattis till graviditeten! Va roligt att höra, speciellt om ni försökte så länge ! Vet ju hur frustrerande de är när de inte blir nått nu :(
  • Zemlan99
    Xxmnbv skrev 2017-12-20 17:15:51 följande:

Jag känner bara svagt i livmodern, känns som någon form av aktivitet men kan lika väl vara inbillning.. annars inget förutom att min PMS inte dykt upp.. Bim borde vara fredag eller lördag. Om ingen mens dykt upp testar jag nog på julaftons morgon :)
Svar på tråden bastu vid äl