• mamzell

Namney Avery

Jag har en liten sondotter på snart 2 månader. Hon är inte döpt ännu men nu planerar föräldrarna att ge henne namnet Avery. Jag tycker det låter sisådär. Vad tänker ni om namnet? Bra? Dåligt?

• Svar på tråden Namney Avery
  • Minnah81

Nja, jag kopplar det namnet direkt till självhäftande etiketter och annat enklare kontorsmaterial.

• Stårschan

Helt OK om de är en engelskspråkig familj i USA. Mindre bra i Sverige med helsvenska föräldrar.

• BossHoss
    mamzell skrev 2017-12-13 10:59:27 följande:

Jag har en liten sondotter på snart 2 månader. Hon är inte döpt ännu men nu planerar föräldrarna att ge henne namnet Avery. Jag tycker det låter sisådär. Vad tänker ni om namnet? Bra? Dåligt?

Jag tycker det är ett fint namn, Men det skall ju utalas Engelskt så håller med stårschan här ovanför
  • Alvina

Gillar namnet och skulle kunna tänka mig det till min dotter om vi inte bodde i Sverige. Funkar i engelsktalande länder men inte här.

• fluu

Att det är ett fint och starkt unisexnamn i engelsktalande länder, men rätt hopplöst i Sverige.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • bsonn

Riktigt fult. Jag misstänker att de är den typen av puckade svenskar som vill att det ska uttalas Ej-verr-y och inte Ave-ry som det blir på svenska. Hoppas de tänker om.

• pinoisme

Vackert namn! Lite svårt på svenska kanske, men inte säkert det gör så mycket nuförtiden.

• senalena

Usch. Skulle valt något annat.
    Inte vackert namn på svenska, och kommer bli omständigt om det ska uttalas på engelska. Och kommer bli jobbigt i skolan när det alltid blir feluttalat, som alla Jason och Zoe...eller Ja-sån och Zoo-e

Svar på tråden Namney Avery