Vill sluta röka dagligen
Innan jag träffade min nuvarande pojkvän/sambo(snart 3 år sedan) så rökte jag på då och då med olika kompisar och min dåvarande pojkvän(ex). Det blev oftast varannan/varje helg. När jag började umgås med min nuvarande pojkvän & sambo så träffades vi varje dag och rökte. Jag kände då att jag levde för stunden och hade inte mycket framtidsplaner, var lycklig och nyförälskad. Vi flyttade ihop efter bara några månader och det dagliga rökandet fortsatte. I början gillade jag det. Nu snart tre år senare så röker vi fortfarande varje dag. Jag vill inte ha det såhär. Rökandet kommer I vägen, det kostar(måste oftast låna pengar i slutet av månaden eller ha ont om mat), den typ domnar bort mig snarare än gör mig glad som tidigare, jag orkar inte ta tag i saker, sköter min hygien sämre, lägger mig sent, sköter allt sämre. Har inga besparingar och framtiden ser bara svår ut. Alla är ju inte såhär men jag är. Hade jag bott själv hade det varit enklare att bryta ovanan. Jag vill verkligen sluta men jag misslyckas dag efter dag. Har lovat mig själv hundra gånger att jag inte ska röka och även nämnt det flertal gånger för sambon som inte vill sluta. Det är så svårt att sluta när det I princip alltid finns hemma och oftast när jag går in i köket så röker han eller så ligger det en halvrökt jolle. Jag är så ledsen på mig själv och lite besviken på min sambo som vägrar ge upp Rökandet nånsin. Jag känner mig så patetisk och svag och beroende. Vill inte lämna honom men vill inte vara kvar i det dagliga missbruket. (Är inte extremt anti-cannabis egentligen, men det är inte såhär jag vill leva resten av mitt liv.) ska dessutom börja studera nästa år och det kommer inte funka om jag röker som jag gör nu Finns det någon med råd eller någon som själv varit i samma sits? Jag älskar någon som röker cb dagligen och ej vill sluta samt röker själv dagligen men vill sluta. Hur faaaan gör jag? /gnällig och desperat
:(