• Längtar89

Gravid i v 5 redan stor mage

Hej!

Jag är gravid i V 5(4+5) plussade tidigt redan Bim-5. Har sedan en vecka tillbaka redan fått en ordentligt synlig mage. (Jättesvårt att dölja den) Mår illa av o till och otrolig växt/molvärk. Någon annan som magen synts på så tidigt? Har ett barn sen innan och då syntes ingenting förän typ v 12-15

• Svar på tråden Gravid i v 5 redan stor mage
  • Längtar89

Haha ja att tarmarna svullnar upp visste jag men trodde aldrig de skulle synas så här mycket så tidigt????. Trodde magen lätt blev större senare i graviditeten när man fått barn tidigare ????

• Sisterofthesun

Jag väntar mitt första barn nu och min mage blev också stor redan innna plusset. I vecka 10 va det en unge på en resturang som tittade på min mage och frågade sin mamma om "flickan hade en bebis i magen" haha så det syntes tydligen ordentligt :)

• meicc

Så var det för mig med med efterföljande graviditet, det lade sig dock ett tag in i graviditeten sen kom den riktiga bebismagen.

• EpicNurse

Vätska och gas i tarmarna! Det lägger sig efter någon månad!

Magen blir större snabbare men är ofta lika stor i sista delen av graviditeten som den var i föregående graviditet. Så tvärt emot vad du trodde ;)

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Längtar89
    Sisterofthesun skrev 2017-12-11 15:20:09 följande:

Min mage är dock fortfarande en bra bit över normalkurvan men det gör absolut ingenting :)

Haha nej inte mig heller. Gillar magen men de gör de besvärligt att dölja för folk : )
  • SIK

3 Barnet för mig! Samma här har en lite kula som är svårt att dölja.v.5 Mysigt med opraktiskt :) Min dotter har redan sakt 2 gånger mamma när du har så där stor mage ser det ut som du har en bebis i :)

Svar på tråden Gravid i v 5 redan stor mage