Anonym191 skrev 2017-12-13 12:29:58 följande:
Har inte kommit något liknande sen jag skrev tråden här, så jag har inte ringt. Däremot säger min sambo att jag kanske bör ringa någon om sammandragningarna jag känner när jag går snabbt (inte nödvändigtvis jättesnabbt eller långt, kan börja göra ont direkt när jag börjar gå). Dessa sammandragningar (som jag tror att det är) gör väldigt ont i de stunderna, när jag tex är Påväg hem från Ica, vilket i vanliga fall tar 3 minuter att gå så kan det ta uppemot en kvart pga att jag måste stanna/gå jättelångsamt då det känns som att jag har grovt håll/kramp i nederdelen av magen mest på höger sida; sen ger det sig när jag väl kommer hem och lägger mig ner. Är det anledning att vara orolig eller är det vanligt tror ni? Jag har ju beskrivit detta för min BM under senaste mötet, men då hon inte verkade bekymrad så har jag inte heller varit det direkt. Men sambon är orolig..
Nu vill jag inte skrämma upp dig då det säkert inte är någon fara men jag hade liknande som du beskriver. Speciellt med sammandragningarna. När jag var i v23 gick jag till bm för kissprov, om det skulle vara urinvärksinfektion. Det visade inget men det var bara med sticka, ingen odling. 2 dagar senare får jag störtblödning. I Uppsala så fick jag veta, efter en massa prover, att jag bl.a. hade Gbs i vaginan. Gbs kan påverka sammandragningar så ring förlossningen och boka tid för undersökning samt prover.