Jag fick mitt MA konstaterat på KUB i måndags, skulle gått in i vecka 14 idag och fostret var 7+1 veckor gammalt. Jag var extremt nervös innan kuben, visste nog att någonting var fel. I vecka 6-7 försvann symptom för mig, jag kände av graviditeten tidigt med svagt illamående, dålig aptit, yrsel, molvärk och ömma bröst men symptomen blev mindre, endast ömma bröst fanns kvar och de var inte lika ömma. Jag ignorerade detta och hade vid tidpunkten för KUB tänkte jag att om de dött då borde det kommit ut, hade inte haft en tillstymmelse till blödning. I vecka 5-6 hade jag fortfarande svaga streck så det talar för dig utefter min upplevelse. Mina blev dock starkare sen.
Om du inte känt så mycket symptom från början tror jag inte att de är någon fara, många har ju inga alls så tidigt. Så länge inte symptomen börjar avta så oroa dig inte i onödan, det är svårt jag vet, tror inte jag kommer kunna njuta av nästa graviditet själv. Om du är mycket orolig, be om ett VUL i vecka 7-8 för att se att hjärtat tickar, då ska risken vara liten att det inte går vägen