Fler som påbörjat utredning?
Hej, jag och min man har precis påbörjat utredning för barnlöshet. Någon mer som vill följas åt, peppa och dela erfarenheter?
Hej, jag och min man har precis påbörjat utredning för barnlöshet. Någon mer som vill följas åt, peppa och dela erfarenheter?
Hej!
Ansökte om utredning för ofrivillig barnlöshet i maj, ska på vårt andra läkarbesök den 30 januari vilket blir exakt 8 månader efter vi ansökte. Så vi är inne i en väldigt utdragen och jobbig utredning!
Hur länge har ni försökt få barn och i vilket landsting tillhör ni? :)
Hej, oj vad jobbigt att få vänta så länge :(
Vi tillhör Stockholm och allt har gått jättesnabbt. Men jag är 36, så jag antar att det spelar in.
Vi har försökt i typ ett år. Jag har ett barn sedan tidigare äktenskap och då gick det på första försöket...
Vi fick tid 2 veckor efter jag ringde, vi var på ett första besök i onsdags med vul, prover och genomgång av hälsodeklaration. Ska spola äggledarna på måndag. Känns fruktansvärt nervöst och jag är jätterädd att det kommer göra ont!
Hur länge har ni kämpat?
Vi tillhör Stockholm och allt har gått jättesnabbt. Men jag är 36, så jag antar att det spelar in.
Vi har försökt i typ ett år. Jag har ett barn sedan tidigare äktenskap och då gick det på första försöket...
Vi fick tid 2 veckor efter jag ringde, vi var på ett första besök i onsdags med vul, prover och genomgång av hälsodeklaration. Ska spola äggledarna på måndag. Känns fruktansvärt nervöst och jag är jätterädd att det kommer göra ont!
Hur länge har ni kämpat?
Jag är också 36 och har precis fått hem provsvar. Har ett AMH på 0,29, vilket är väldigt lågt och betyder att jag är i princip infertil och påväg in i klimakteriet. Känns inte alls roligt. En del av livsglädjen liksom slocknade.
Så skönt att ni får en snabb och smidig utredning! Jag håller verkligen tummarna för er :) Vad jag hört så ska en spolning kännas som en svag mensvärk, men vad vet jag haha.
Jag ansökte i maj, fick komma in på en informationsmöte i september, fått lämna blodprov och sambon spermaprov och that?s it... :( Nästa läkarbesök blir som sagt i januari och det är antagligen ännu en infoträff. Inte ens ett vul eller spolning har jag fått göra.
Vi har kämpat i 20 månader utan resultat och har inga barn sen tidigare.
Jag är också 36 och har precis fått hem provsvar. Har ett AMH på 0,29, vilket är väldigt lågt och betyder att jag är i princip infertil och påväg in i klimakteriet. Känns inte alls roligt. En del av livsglädjen liksom slocknade.
Hur länge har ni kämpat?
Jag har ganska nyss gjort en spolning, kändes knapp. Kändes när dom satte in katetern i livmodern genom Livmodertappen men absolut ingen farligt. Men ta 2 st alvedon och 1 Ipren ca 1-2h innan du ska vara där och upprepa efter ca 4h.
Jag upprepade inte och hade lite mensvärk en kort stund
Skönt att höra! Jag har väldigt låg smärttröskel så jag är orolig att jag inte klarar av det :(
Hur har det gått för er?
Vilket landsting? Såg proverna bra ut? Förstår att det känns jobbigt att vänta så länge! Har ni fått någon förklaring till varför?
Tack för tumhållningen! Hoppas på att spolningen leder till spontan graviditet...
Tillhör region Skåne och tyvärr är just mitt sjukhus överbelastat... de har en läkare till alla par i nordvästra Skåne. Det är så tragiskt alltihopa! Till och med vårdgarantin som säger att inom 90 dagar ska man få hjälp.
Alla mina hormonprover ansågs normala och spermierna visade också normalt. Det är just därför jag vill få gjort en spolning. Men antagligen är vi en av de få som är oförklarligt barnlösa. Får så ofta höra att jag är ung och jag har sååååå många år på mig. Men det vill man inte höra, jag är ofrivillig barnlös redan som 25 åring :(