• längtan till barn nr 2

Hjälp blir aldrig gravid

Hej
    Jag är 28 år och har ett barn som precis fyllt 3år, jag och min man har försökt att bli gravida i flera månader men inget händer.Jag håller koll på vilka dagar jag har ägglossning osv trots det blir jag inte gravid. Första barnet fick jag på första försöket. Är oroligt att jag aldrig kommer att få ett till barn, vad har ni för tips? har läst om allt möjligt men inget fungerar. Vill gärna höra lite om era tips och metoder ni har använt er av.

Hälsningar
    Mamma som längtar till ett till barn

..
  • Svar på tråden Hjälp blir aldrig gravid
  • EpicNurse

Snittiden för att bli gravid är 7 månader. Nästan alla blir gravida inom 1 år. Så det du beskriver är inget konstigt alls.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • dagg88

Precis som ovan skriver är snittiden 7 månader, men det kan ta längre än så och ändå klassas som normalt.

• Anonym (Hypotyreos?)

Kolla dina TSH- värden. Sköldkörteln. Många kvinnor får obalans med dessa hormoner efter graviditet och det påverkar fertiliteten. Lycka till.

• Anonym (Hypotyreos?)
    längtan till barn nr 2 skrev 2017-12-09 17:40:45 följande:

Tack för era kommentarer

Vi får helt enkelt fortsätta försöka.?

Ja det är så. Men jag hade kollat mitt TSH om jag var du. Finns privata labb som kan bistå med det om vårdcentralen vägrar. Googla på det.

Hade jag varit 28 år och försökt med ett andra barn hade jag försökt 6 mån, sen själv kollat TSH (ska vara under 2,5 när man vill bli gravid) om det var under 2,5 fortsatt försöka i 6 mån till, sen efter 12 försök bokat tid för fertilitetsutredning på en privat fertklinik, om inget hänt efter totalt 18 mån hade jag velat starta någon slags fertilitetsbehandling. Allt givetvis enbart om min man velat samma.

Lycka till!
Svar på tråden Hjälp blir aldrig gravid