• dellen

Ang akne, jätteledsen. Behöver råd :(

Hejsan! Jag är 17 år och började för ca 2 mån sen på p-pillret prionelle 28. Innan detta så hade jag nästan inga problem med finnar, fick någon finne här eller där någon gång då och då men inte alls mycket. Hade dessutom lite grann på ryggen. Nu efter jag börjat ta p-pillerna så har jag fått väldigt mycket mer finnar i ansiktet men också på ryggen. Har bland annat fått rätt så mycket på kinderna, vilket jag ALDRIG haft förut, också lite mer i pannan vid hårlinjen samt mycket mer på ryggen. Där har jag haft lite innan men in som nu. Har hört att p-pillerna rosal, yasmine och diane ska vara bra mot finnar? Finns det någon som har erfarenhet av dem? Eller bör jag bara sluta med pillerna helt? (har pojkvän) Eller borde jag fortsätta med de jag har och se om det blir bättre? Har hört att det kan vara så i början eftersom att kroppen vänjer sig emd hormonerna. Ska nämligen till BM den 15e så skulle vara jätte tacksam för svar. Mår verkligen dåligt över det här, varje gång jag tar av mig sminket så mår jag fruktansvärt dåligt och så vill jag ju inte känna såklart. Kram. 

• Svar på tråden Ang akne, jätteledsen. Behöver råd :(
  • Freja92

Hej!

Jag har hört att Cilest p-piller är väldigt bra för Acne, men jag skulle FRÄMST rekommendera att du besöker en läkare och ber om att få Acnatac. Det är en gel som du smörjer dig med varje kväll i tre månader. Jag har precis blivit klar med tre månaders användning och skillnaden är total. Är helt acnefri. Inga biverkningar för mig, förutom viss torrhet.

Lycka till!

• RosaM

yasmin p piller skulle du kunna testa, den ska hjälpa bättre emot finnar.

Svar på tråden Ang akne, jätteledsen. Behöver råd :(