• Oizenz

Känner inga kärlekskänslor pga antidepressiva...

Började för ca ett halvår sedan med antidepressiva. Innan dess var jag tokförälskad i min sambo, hade fjärilar i magen jämt och kände att servar han jag ville vara med föralltid.

Sen börja ja med antidepp och då har alla känslor försvunnit nästan helt, känner mig kär någon gång ibland och sexlusten är HELT borta, känt av det typ två gånger på ett halvår :'(

Vafan ska man göra? Vet att jag har känslor för honom egentligen. Funderar på att sluta med pillerna men då kommer jag få tillbaka mina självmordstankar och det orkar jag inte:'(

• Svar på tråden Känner inga kärlekskänslor pga antidepressiva...
  • Anonym (...)

Det låter ju inte kul alls ! Har du berättat för din läkare ? Finns ju hur många olika antidepressiva tabletter som helst , testat nån annan ?!

• Hakushu
    Oizenz skrev 2017-12-07 20:03:51 följande:

Började för ca ett halvår sedan med antidepressiva. Innan dess var jag tokförälskad i min sambo, hade fjärilar i magen jämt och kände att servar han jag ville vara med föralltid.

Sen börja ja med antidepp och då har alla känslor försvunnit nästan helt, känner mig kär någon gång ibland och sexlusten är HELT borta, känt av det typ två gånger på ett halvår :'(

Vafan ska man göra? Vet att jag har känslor för honom egentligen. Funderar på att sluta med pillerna men då kommer jag få tillbaka mina självmordstankar och det orkar jag inte:'(

Du skriver ingenting om vad du fått för medicin... 
  • Anonym (Girion)

Du skriver här om självmordstankar, det är allvarligt vet din sambo om din psykiska status? Om inte kan det vara en indirekt anledning till ditt dåliga mående.

Det är så enkelt och så billigt för en läkare och staten att skriva ut lite piller mot att ge patienten den psykologiska vård hen behöver för att lösa sina psykologiska problem.

• Anonym (Inlove)

Efter ett halvår är inte känslorna lika rusande och svävande och du landar på marken med alla din partners brister och vanor och beteenden du inte tänkt på innan som du kan irritera sig på eller ha svårt för. Charmen lägger sig lite om du inte har tillräckligt med attraktion till personligheten.

Men sen så är det klart det är svårt att känna känslor för honom när du inte känner någon kärlek för dig själv och ditt liv. Svårt att connecta.

Antidepressiva är ju en drog. Så att allting stängs ner lite det hör ju till.

Svar på tråden Känner inga kärlekskänslor pga antidepressiva...