Hur reagerar kvinnor man är på G med - Om man skojar lite med någon annan kvinna?
Jag är förälskad i någon, med denna kvinna finner jag oerhört trevligt att prata med givetvis. Vi kan skoja, och snacka väldigt bekvämt med varandra.
Information: Det är en kvinna ifrån en kurs, där finns det även en kvinna som beter sig svartsjukt. Samtidigt som det har kommit en gammal kvinnlig kompis med i gruppen.
Som sagt, så har det börjat en gammal kvinnlig kompis. Med henne skojade jag en smula, då det var kul att påträffa henne. Tyvärr, befann sig den svartsjuka kvinnan i närheten, som genast högg till. Med att använda uttrycket - ''Nu skall du även hålla på med henne?!''.
Denna svartsjuka kvinnan, har fått sina aningar om att jag gillar en kvinna i kursen. Hon fick veta det genom att jag tydligen ger tecken på att jag tycker om att prata, umgås med henne o.s.v.
När hon uttrycker sig så som hon gör, hur kan framförallt min förälskelse reagera. Hon fanns i närheten, men jag tror inte hon visste om att vi var gamla kompisar.
Dessutom uttryckte sig den svartsjuka tjejen på detta sätt: ''Hur länge har du känt henne, 5 minuter?!''.
Om jag visar upp att jag gillar en specifik person. Skulle den personen bli krossad i hjärtat/känna av svartsjuka för att hon får för sig att jag ''håller på med någon annan''. Jag tänker mig att vissa människor verkar ju bli så enkelt påverkade över hur andra uttrycker sig mot någon annan.
Detta fick givetvist mig att känna en förnedring, oroad och samtidigt arg. Jag kände mig orolig, eftersom jag har mitt fokus på min förälskelse. Det har gått så pass långt att jag inte känner någon som helst aktrattion till någon annan än henne. Jag vill inte att hon skall känna en sorg och få för sig saker. Jag vill inte heller att hon skall få för sig att jag är en sådan som håller på med vem som helst.
För det andra, hur skulle min gamla kompis, som jag inte träffat på länge ta allt detta? Personen som håller på med vem som helst?
Jag kände en förödmjukelse och så arg på denna svartsjuka kvinnan. Hon har hållit på med massa saker, som visar upp att hon känner någon form av svartsjuka. Jag tycker det är fullkomligt okej att bli småretat ifrån henne. Men att hon skall förödmjuka mig på detta sätt, inför min förälskelse, blir jag riktigt arg. Men jag känner mig framförallt oroad, och därav min tråd skapade.
Om ni märkte att någon är förälskad i er, hur skulle ni reagera om en man även skojar lite med någon annan. Eller till och med ''håller'' på med någon annan?
Jag vill ju gärna att min förälskelse inte skall känna svartsjuka. Jag vill att hon skall känna sig speciellt, att det är jag som gillar henne.
Vi är inte riktigt på G än. Jag vet inte om hon själv vet att jag är förälskad i henne. Men med tanken på att den svartsjuka tjejen begripit sig på det, så kanske hon också anar någonting.
Jag vill verkligen att ingenting skall bli saboterat.