• ett plus ett är lika med tre

Vill så gärna ha tvåan

Hejsan.

Min dotter fyllde 5 år i augusti.

Alltså är det ungefär 12 år sedan vi bestämde oss för att skaffa barn, 12 år sen jag kastade mina P-piller och ungefär 10 år sen vi började försöka på riktigt, med några månader där vi försökte strunta i att räkna dagar, avläsa ägglossningstester och allt vad det innebär.

Det där efterlängtade barnet kom till slut. ??

Men nu då? Varför kommer aldrig tvåan? Min man vill inte att det ska vara för stor åldersskillnad mellan syskonen och min ålder gör att det börjar brinna lite i knutarna.

Jag har en ganska regelbunden mens, en cykel på ca 28 dagar, men som nån gång har bestämt sig för att vara på 34 dagar. De gångerna har jag ju varit bombsäker på att jag varit gravid, men det har jag inte varit. Det tär ju på en så mycket, att önska sig något så mycket och så kommer det aldrig.

Något jag kan störa mig på är att bara för att man har ett barn så ger det alla rätt att fråga när vi tänkt ge vårt barn ett syskon, är det ingen som tänker på att det kan vara lika svårt att få till ett syskon som det var att få till det första barnet. För de flesta i vår närhet vet att vi hade svårt att få barn, och ändå så ställer de den frågan till oss, och tror att vi inte vill ha fler barn.

Nu sitter jag här igen med en mens som är försenad, är på dag 34 i cykeln men vågar såklart inte hoppas. Jag gjorde ett billigt graviditetstest precis runt BIM men som visade negativt. Nu har jag börjat få mensvärk, men den kommer och går. Mina bröst ömmar inte något som de brukar göra från ägglossning ungefär. Tänk att den där lilla känslan av hopp finns där varje gång ända fram tills mensen kommer, trots alla nedslag.

Kan det kanske äntligen vara vår tur igen? ????

• Svar på tråden Vill så gärna ha tvåan
  • UndrandeSökare

Hej ! Jag beklagar dina fertilitetsproblem. Har ni fått göra någon fertilitetsutredning hos Landstinget eller privat?

Om man vill göra något på egen hand så kan man ta werlabs fertilitetspaket på mensdag 3 (cd3) www.werlabs.se kolla under provtagningsorter om de finns i din närhet. Sen klickar man i vilka prover man vill ta, nästa vardag går man till labbet man valt, tar blodproven. Sen får man ett sms när provsvaren är klara. Man loggar in pä hemsidan och läser provsvaren direkt på skärmen. Jättesmidigt. Använder du rabattkoden LCHF så blir det billigare.

Samt att man kan testa att ta en tredjedels albyl minor varje dag (säljs receptfritt på apoteket) och progesterallkrämen Progesterall efter ägglossning. Krämen säljs receptfritt på nätet tex på gravidkollen.se

Jag och min sambo har också fertilitetsproblem, vår utredning i Sverige visade inget för de tog för få prover.Jag misstänkte att mitt immunförsvar var problemet. Hittade Atentråden här på Familjeliv och reste till Life clinic i Aten och fick en bättre utredning där. Atentråden heter Vi som snart är gravida efter utredning i Aten. Du är varmt välkommen dit.

• viseversa

Låter påfrestande. Hur gammal är du ts? Hoppas du blir gravid snart. Min kompis mamma har 7 år mellan sina två flickor. Och det var för att dom också hade svårt att få barn. Tog 6 år med nr 2 och hann gå 7 år innan hon föddes. 

• ett plus ett är lika med tre

Tack. Jag ser ju ett plus. Men ändå.

Min man sa, tar du ett test på lördag och det visar positivt så kan jag våga tro på det. Ungefär så känner jag också.

Sen kommer ju oron över att det inte ska hålla i sig. Vi har både MF och MA bakom oss, innan vi fick vår dotter.

• UndrandeSökare
    ett plus ett är lika med tre skrev 2017-12-07 20:43:57 följande:

Tack. Jag ser ju ett plus. Men ändå.

Min man sa, tar du ett test på lördag och det visar positivt så kan jag våga tro på det. Ungefär så känner jag också.

Sen kommer ju oron över att det inte ska hålla i sig. Vi har både MF och MA bakom oss, innan vi fick vår dotter.

Jag rekommenderar att du tar ett Clearblue digitalt med veckoindikator istället. Eller att du tar ett blodprov och mäter hcg. Det kan man göra beställa och betala för själv genom www.werlabs.se

Använder du rabattkoden LCHF så blir det billigare.

Blodhcg är mer exakt än urinstickor.

Har man hcg 5 eller över så betyder det gravid.

Under 5 är inte gravid. Sen tar man om provet några gånger och ser ökningen. Hcg ska dubblera sig varannan dag om allt går åt rätt håll.

Sen boka in vul i v.8 för att kolla efter hjärtslag.

Lycka till !
Svar på tråden Vill så gärna ha tvåan