Vill så gärna ha tvåan
Hejsan.
Min dotter fyllde 5 år i augusti.
Alltså är det ungefär 12 år sedan vi bestämde oss för att skaffa barn, 12 år sen jag kastade mina P-piller och ungefär 10 år sen vi började försöka på riktigt, med några månader där vi försökte strunta i att räkna dagar, avläsa ägglossningstester och allt vad det innebär.
Det där efterlängtade barnet kom till slut. ??
Men nu då? Varför kommer aldrig tvåan? Min man vill inte att det ska vara för stor åldersskillnad mellan syskonen och min ålder gör att det börjar brinna lite i knutarna.
Jag har en ganska regelbunden mens, en cykel på ca 28 dagar, men som nån gång har bestämt sig för att vara på 34 dagar. De gångerna har jag ju varit bombsäker på att jag varit gravid, men det har jag inte varit. Det tär ju på en så mycket, att önska sig något så mycket och så kommer det aldrig.
Något jag kan störa mig på är att bara för att man har ett barn så ger det alla rätt att fråga när vi tänkt ge vårt barn ett syskon, är det ingen som tänker på att det kan vara lika svårt att få till ett syskon som det var att få till det första barnet. För de flesta i vår närhet vet att vi hade svårt att få barn, och ändå så ställer de den frågan till oss, och tror att vi inte vill ha fler barn.
Nu sitter jag här igen med en mens som är försenad, är på dag 34 i cykeln men vågar såklart inte hoppas. Jag gjorde ett billigt graviditetstest precis runt BIM men som visade negativt. Nu har jag börjat få mensvärk, men den kommer och går. Mina bröst ömmar inte något som de brukar göra från ägglossning ungefär. Tänk att den där lilla känslan av hopp finns där varje gång ända fram tills mensen kommer, trots alla nedslag.
Kan det kanske äntligen vara vår tur igen? ????