• Ronjag

Orolig

Hej! Jag är gravid i vecka 9 nu 8+5. Jag har inga speciella symtom alls förutom ömma bröst som jag har haft sen dag ett, väldigt mycket flytningar som jag också haft sen dag ett, väldigt hård i magen så kan inte gå på toaletten ofta, kisset luktar starkt, humörsvängningar och höll på att svimma förra veckan (tydligen är det vanligt att det händer) och att jag har haft molande värk i magen i som har slutat mer nu.

Även fast jag har dom här symtomen så känner jag mig inte gravid alls, jag har inte mått illa alls och folk säger att jag ska njuta av det, men jag är bara orolig. Är det någon annan som kanske har/haft lika och kanske kan lugna mig lite?. Ska göra vul i januari och håller på att bli tokig på att vänta. Har inte mycket matlust heller. Känner mig som sagt inte gravid alls och har jätte panik.

• Svar på tråden Orolig
  • Moorii

Jag förstår din oro, jag tänker hela tiden på vilka symtom jag har, eller kanske mest de jag inte har.. Från och med 8+0 så görs ultraljud utanpå magen och det kan du boka privat om du vill veta hur det ser ut tidigare än januari. Jag gjorde ett i 7+4 och visst lugnar det, helt klart värt det. Sen oroar jag mig fortfarande, men det kommer man nog göra hela tiden, men för olika saker :)

• Kyriie88

Jag hade bara lätt molvärk från 1,5 vecka (ägglossning +3) innan jag plussade tills v 10 kanske, sen lite ömma bröst i 2 veckor och efter detta absolut inga symtom. Det är svårt att slappna av, men det är helt normalt att vara symtomfri också, så försök verkligen njuta av det! :) Är idag i v 24+2, känner lillen varje dag, fick lyssna på hjärtat igår och har fortfarande inga symtom bortsett från nytillkommen halsbränna och ingen kondition xD

Svar på tråden Orolig