• Linnoe

Min kille vill flytta ifrån mig på grund av min dotter

Jag har en kille sedan 2 år, vi har bott ihop i 1 år nu. Jag har min dotter (5 år) på halvtid. Häromdagen tog han upp att han ville skaffa sig en egen lägenhet pga att han inte ?valt? min dotter. Han har insett att familjeliv inte är hans grej, han tycker att det är jobbigt att behöva anpassa sig, vill ha lugn och ro etc etc. Han menar på att han fortfarande älskar mig och vill leva med mig, men när jag har min dotter vill han kunna åka härifrån. Jag tog detta fruktansvärt hårt! Såklart kan ingen konkurrera med mitt barn, men att han anser att ett särbo-förhållande är perfekt för oss sårar mig och han är helt oförstående kring varför jag tar illa vid mig. Jag tvivlar inte bara på huruvida relationen kommer hålla med insikten av att han inte ?pallar med? mitt barn, jag känner mig dessutom sviken på något sätt. Det bör väl också nämnas att han är yngre än mig. Ska jag acceptera hans utväg? Är det ens någon idé att bygga vidare på relationen? Tar gärna emot tips och erfarenheter från andra.

• Svar på tråden Min kille vill flytta ifrån mig på grund av min dotter
  • Sanjos

Ni kanske skulle ha väntat med att flytta ihop? Att flytta ihop efter 1 år kan vara ganska snabbt, speciellt då om det finns barn med i bilden....

• Linnoe
    Sanjos skrev 2017-12-05 23:05:20 följande:

Ni kanske skulle ha väntat med att flytta ihop? Att flytta ihop efter 1 år kan vara ganska snabbt, speciellt då om det finns barn med i bilden....

Jo, det är lätt att vara efterklok och den kommentaren hjälper ju knappast mig nu...
  • AndreaBD

Självklart är det INGEN idé. Allvarligt, om du funderar på detta - du vill väl inte ha en man som inte trivs ihop med ditt barn? Det är ju ingen grund att bygga på. Det är förstås upp till honom, och du kommer ju inte att kunna ändra på det.

• Carambolan

Jag hade nog inte heller tyckt att det var värt att bygga vidare på. Om han plötsligt blivit bonusförälder på heltid hade jag väl på något vis kunnat förstå längtan efter lugn och ro, men nu har ni ju ändå halva tiden helt barnfri hemma.

• Luffi

Skulle inte kunna se en framtid med en sån kille tyvärr.. har man barn är det paket pris som gäller.

Du och din dotter förtjänar någon som kan älska er båda.

• BurningDiamond

Det är en fullt acceptabel lösning att vara särbos, så länge båda känner att det är den livssituation de vill ha.

Om TS känner att särboskapet är en deal-breaker så är det inte svårare än att hon gör slut. Om TS känner att deras relation är stark nog att inte behöva dela hushåll så går det hur bra som helst att fortsätta relationen.

Jag kan förstå att situationen har uppkommit, att utan större eftertanke drulla in i småbarnslivet och ha försökt hitta sin roll i den nya familjekonstallationen som man själv trivs med osv är faktiskt ingen dans på rosor. Jag tycker att sambon verkar ganska mogen som inser att han satt sig i en sits han inte mäktar med och söker lösningar på situationen.

• sextiotalist

Tycker det låter som en klok kille, som insåg att detta liv är inget som passar honom just nu. Bättre att ha ett särboförhållande och att man mår bra tillsammans när man träffas.

Personligen så hade jag inte ens tänkt tanken på att flytta ihop med en man som hade barn i förskoleåldern och jag tvekade väldigt länge innan jag flyttade ihop med sambon, pga han hade barn. De var ändå äldre och han hade dom varannan helg.

• Annan typ av rosa

Han har rätt att känna så. Han har rätt att föreslå ett särboskap.

Du avgör hur du vill leva ditt liv. Vill du vara särbo eller sambo? Om du vill leva med en man k en familjesituation som tar till sig ditt barn då ör denna kille inte rätt för dig.

• Cadencee

Har man väl flyttat ihop hade jag haft svårt att flytta isär igen och tyvärr valt att lämna.jag och min sambo har precis flyttat ihop efter 7 månader ihop, han har 2 barn och jag har 2 barn. Mina är 1,5 och 4,5 medan hans barn är 7 och 9.

• erikaABC

Väldigt klokt av honom. Tror många relationer skulle må bättre av att man inte tussar ihop sig i samma lägenhet.

Svar på tråden Min kille vill flytta ifrån mig på grund av min dotter