• Tom Araya

Linnéa Claeson

Linnéa Claeson, mest känd hos allmänheten som samhällsdebattör med instagramkontot Assholesonline och som kolumnist i Aftonbladet.
    Utöver det är Linnéa även handbollsspelare, tidigare på junior-elitnivå, numera proffs i Danmark.

sv.wikipedia.org/wiki/Linn%C3%A9a_Claeson

Jag beundrade dig, att du var stark, att du inte räds starka uttryck i viktiga frågor som upprör många känslor. Jag tyckte du var tuff och gjorde något betydelsefullt.
    Att du är handbollsspelare gjorde det också för mig lite extra intressant att följa dig.

Men jag tycker dina samhällsinlägg alltmer börjat vända sig bort från problemen och istället blivit utpekande och kommit med allt mer av extrema samhällsidéer jag inte kan förlika mig med.
    Jag känner inte längre något förtroende för dig som att stå för något bra eller den jag önskar företräda mig eller folk i allmänhet i viktiga frågor vi behöver ta itu med.

Jag vill ha representation ? på riktigt
    KOLUMNISTERlör 02 dec 2017

Jag vill ha en svart kvinna som statsminister.

Flator i Regeringen. Romska kvinnor i Riksdagen. En muslimsk polischef i slöja, djurrättsaktivister i departementen och en kvinna från Balkan som försvarsminister.

Jag vill att fler bögar ska kunna komma ut i fotbollsallsvenskan och herrlandslaget.
    ...

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/ddOl2O/jag-vill-ha-representation--pa-riktigt

Sakine Madon: Åsikter är inte hudfärg, Linnéa Claeson

Identitetspolitiskt snömos reducerar oss till yta
    ...

www.vlt.se/opinion/ledare/sakine-madon-asikter-ar-inte-hudfarg-linnea-claeson

?Jag vill inte ha din goda rasism, Linnéa Claeson!

Juristen Claudia Aziz: "Claesson reducerar mig till min hudfärg. Baserat på min hudfärg har hon en föreställning om att jag bör få hjälp och stöd i karriären".
    ...
    nyheter24.se/debatt/899064-jag-vill-inte-ha-din-goda-rasism-linnea-claeson

• Svar på tråden Linnéa Claeson
  • Anonym (963)

Kan inte ta henne seriöst alls. Känns som hon skriver sina texter endast för att få uppmärksamhet, sen spelar det inte så stor roll vad hon skriver.

Det Madon och Aziz skriver är spot on. Man kan ju undra om hon någonsin har svarat på sådan kritik.

• K Markatta

Det går inte så bra för aftonbladet.

På kort tid har tre av tidningens främsta skribenter avskedats eller tagits ur tjänst efter anklagelser om sexuella övergrepp och trakasserier. Ett dokument med ytterligare vittnesmål om hur det brukar gå till på redaktionen stoppades sedan i sista stund från publicering av chefredaktören:

www.dn.se/kultur-noje/sofia-olsson-olsen-stoppar-aftonbladets-nya-dokumentet/

Deras nya skribent, Linnea Claeson, har istället gjort sig känd för att hänga ut personer som de här ovan. Att anlita henne skulle kanske kunna förbättra tidningens rykte?

Nu sågas dock hennes krönika riktigt ordentligt och hon blir dessutom beskylld för rasism av flera högprofilerade skribenter.

Samtidigt meddelas det att AB:s chefredaktör sjukskrivit sig på obestämd tid:

www.svt.se/kultur/aftonbladets-chefredaktor-sjukskriven

• Abegayle70
    http://www.dt.se/opinion/ledare/sakine-madon-vi-ar-trotta-pa-att-reduceras-till-kon-hudfarg-och-yta-av-sadana-som-dig-linnea-claeson

"När Claeson vill ha en "svart kvinna som statsminister" undrar man genast: vill du ha Liberalernas Nyamko Sabuni eller Victoria Kawesa som fram tills nyligen var partiledare för Feministiskt initiativ? "

Jag skulle då absolut inte vilja kvoteras in pga. mitt ursprung eller beroende på vem jag delar säng med.

Jag vill ha en statsminister som gör allt för Sverige och kämpar för sitt land. Kompetenta hederliga personer i riksdagen och regeringen. En duktig polischef och en riktigt vass försvarsminister. Vilket kön, hudfärg eller läggning de har struntar jag fullkomligt i!

(Dessutom har hon plagierat texten.)
    have a dream for breakfast and another one for life
  • Dr Nail

"Du blir det du bekämpar", vilket Linnea Claesson exemplifierar klockrent. Precis som dessa opinionsbildare som slaktar henne i sina artiklar, kan vi konstatera: kvotering är den värsta formen av diskriminering.

Svar på tråden Linnéa Claeson