Linnéa Claeson
Linnéa Claeson, mest känd hos allmänheten som samhällsdebattör med instagramkontot Assholesonline och som kolumnist i Aftonbladet.
Utöver det är Linnéa även handbollsspelare, tidigare på junior-elitnivå, numera proffs i Danmark.
sv.wikipedia.org/wiki/Linn%C3%A9a_Claeson
Jag beundrade dig, att du var stark, att du inte räds starka uttryck i viktiga frågor som upprör många känslor. Jag tyckte du var tuff och gjorde något betydelsefullt.
Att du är handbollsspelare gjorde det också för mig lite extra intressant att följa dig.
Men jag tycker dina samhällsinlägg alltmer börjat vända sig bort från problemen och istället blivit utpekande och kommit med allt mer av extrema samhällsidéer jag inte kan förlika mig med.
Jag känner inte längre något förtroende för dig som att stå för något bra eller den jag önskar företräda mig eller folk i allmänhet i viktiga frågor vi behöver ta itu med.
Jag vill ha representation ? på riktigt
Jag vill ha en svart kvinna som statsminister.
Flator i Regeringen. Romska kvinnor i Riksdagen. En muslimsk polischef i slöja, djurrättsaktivister i departementen och en kvinna från Balkan som försvarsminister.
Jag vill att fler bögar ska kunna komma ut i fotbollsallsvenskan och herrlandslaget.
...
www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/ddOl2O/jag-vill-ha-representation--pa-riktigt
Identitetspolitiskt snömos reducerar oss till yta
...
www.vlt.se/opinion/ledare/sakine-madon-asikter-ar-inte-hudfarg-linnea-claeson
Juristen Claudia Aziz: "Claesson reducerar mig till min hudfärg. Baserat på min hudfärg har hon en föreställning om att jag bör få hjälp och stöd i karriären".
...
nyheter24.se/debatt/899064-jag-vill-inte-ha-din-goda-rasism-linnea-claeson