• Anonym (vad göras?)

Min exfru vill ha emsam vårdnad om våra 4 barn

Jag vet inte ens vad jag ska börja??  Anledningen till att hon vill ha emsamvårdnad är för att vi inte alls har nån sammarbetet  och att jag inte träffar barnen i dagsläget,  orsaken till detta är att jag får inte av henne träffa  barnen sedan jag träffade min nuvarande sambo, hon har inte gått vidare och är jätte bitter och dra det på barnen och har hjärntvättat dem.  

Innan jag träffade min nuvarande sambo träffade jag barnen som vanligt, hon försökte få mig tillbaka men när hon insåg att det var kört började hon krångla allt mer med barnen. jag har inte velat dra det vidare och därför har jag försökt få i gång ett samarbete men det har inte gått..  Det är nästan 2 år vi tog skilmässan. 

Hon utpressar mig om pengar (vill ha mer i underhåll) och säger att om jag inte gå med på att ge henne vårdnaden och sluta kontakta barnen kommer barnen att prata och vittna om att jag har psykiskmishandla dem och allt annat tokig.  Det är en mardröm... 

• Svar på tråden Min exfru vill ha emsam vårdnad om våra 4 barn
  • Kjell2

Ta proffshjälp och bestäm dig vad du vill uppnå. Boka en möte på familjerätten.

Men snabba på. Går det lång tid utan att du träffar barnen blir uppförsbacken hög.

• Anonym (asdf)

Ta hjälp av en jurist.

Spela in allt hon säger och spara allt hon skriver. Drar hon sådana utpressningsmetoder kommer hon inte bli populär om det går upp i rätten.

• Anonym (vad göras?)

Vi separerade första gången 2013 sen försökte vi en gång till 2014 sen flyttade jag ut till egen lägenhet sen försökte vi en gång till som särbo på sluten av 2015 till Februari 2016. Det blev bara sämre och sämre för varenda gång vi försökte. Vi bråkade mycket framför barnen tyvärr (vi skrek till varandra) och till slut fick jag mld och lämnade henne, efter några månader hittade jag min nuvarande serbo och då kontaktade min ex mig för att få hjälp om när jag kom hem för att hjälpa henne försökte hon mig ragga mig. Sista gången jag träffade min dotter var sommaren 20 vi var på stranden i några timmar sedan ville hon träffa mig igen och segla men då ville min ex var med och jag sa nej, då vägrade hon släppa min dottern. Efter det har hon vägra låta mig träffa mina barn.

• Kjell2
    Anonym (vad göras?) skrev 2017-12-04 19:37:48 följande:

Vi separerade första gången 2013 sen försökte vi en gång till 2014 sen flyttade jag ut till egen lägenhet sen försökte vi en gång till som särbo på sluten av 2015 till Februari 2016. Det blev bara sämre och sämre för varenda gång vi försökte. Vi bråkade mycket framför barnen tyvärr (vi skrek till varandra) och till slut fick jag mld och lämnade henne, efter några månader hittade jag min nuvarande serbo och då kontaktade min ex mig för att få hjälp om när jag kom hem för att hjälpa henne försökte hon mig ragga mig. Sista gången jag träffade min dotter var sommaren 20 vi var på stranden i några timmar sedan ville hon träffa mig igen och segla men då ville min ex var med och jag sa nej, då vägrade hon släppa min dottern. Efter det har hon vägra låta mig träffa mina barn.

Familjerätten, profffshjälp och eventuellt tingsrätten. Sätt fart!
Svar på tråden Min exfru vill ha emsam vårdnad om våra 4 barn