• Uppgiven13

Vad borde jag göra?

Hej! 

För ca ett år sedan började jag träffa en tjej, vi klickade direkt och trivs oerhört bra tillsammans på alla sätt. 

Grejen är bara den, att jag har sedan 6 år tillbaka en dotter, som inte är min biologiska dotter, som min flickvän rent ut sagt hatar. 

Min dotters mamma var gravid när vi träffades. Hennes biologiska pappa finns inte längre, och i det läget valde jag att stanna kvar hos henne. 

Jag och min dotters mamma separerade när min dotter var 1 år gammal, och sedan dess har vår dotter bott varannan vecka hos mig och mamman.

Min flickvän är den mest fantastiska tjej jag någonsin träffat, och jag älskar henne så oerhört mycket. 

Men nu har det kommit till ett läge där hon ber mig att välja mellan min dotter och henne. 

Med resonemanget att det inte är min biologiska dotter, dvs att jag inte har något ansvar för min dotter egentligen. 

Och jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra. 

Jag funderar väldigt mycket på hur jag kommer ta det, hur min dotter kommer ta det och hur min familj och vänner kommer se på mig om jag väljer flickvännen före min dotter. 

Jag har så mycket i mitt liv jag vill göra, men aldrig kommer få chansen till.

Det tåls att säga att det är inga fler än min flickvän och min familj som vet om att min dotter inte är min biologiska dotter.

Snälla hjälp mig någon

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-03 23:33
    För att tillägga kan jag komma att behöva flytta 40 mil hemifrån pga jobb.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-03 23:34
    För att tillägga kan jag komma att behöva flytta 40 mil hemifrån pga jobb, vilket kommer resultera i nästintill samma sak

• Svar på tråden Vad borde jag göra?
  • Anonym (Dotter)

Du ser barnet som din egen dotter men vet inte om du ska välja henne eller en flickvän? Självklart väljer du dottern i detta läge! Att ens ställa ett sådant ultimatum som din flickvän gör borde få dig att inse att hon inte är så fantastisk som du påtalar.

• Anonym (M)
    Anonym (Dotter) skrev 2017-12-03 23:18:23 följande:

Du ser barnet som din egen dotter men vet inte om du ska välja henne eller en flickvän? Självklart väljer du dottern i detta läge! Att ens ställa ett sådant ultimatum som din flickvän gör borde få dig att inse att hon inte är så fantastisk som du påtalar.

Precis så.

Låter som en väldigt osympatisk person. Är hon sotis på er relation?

Nej din dotter går före.
  • Anonya

Ja, håller med de andra. 

Att du ev behöver flytta 40 min pga jobbet är inte alls samma sak. Det betyder visserligen att ni inte kan ha varannan vecka och att dottern kommer sakna dig, men det är något helt annat om ens pappa väljer att avsluta sin kontakt med en är något helt annat. Då är det inte fråga om saknad utan sorg, svek och att fundera på vad som är fel med en, för en 6-åring tänker inte tanken att det är pappan det är fel på om han gör så. 

Självklart gör det ont att det inte kan bli något allvarligt mellan dig och flickvännen som du hoppats, men att hon ens ställer ett sånt krav visar att hon inte accepterar dig och dina val eller vill det som är bäst för dig. 

• sextiotalist

Bara det att hon ställer krav på att du inte ska umgås med någon räcker för att det är dags att börja tänka över förhållandet.
    Hur kan man för övrigt hata en person som med all sannolikhet inte gjort något illa?

Svar på tråden Vad borde jag göra?