• Fröken Maria

Paketkalender till 14 å 16 åring. Tips tack!

Hejsan hoppas på lite hjälp..,

Har två fantastiska bonusar i mitt liv. Vi bir tyvärr av flera olika anledningar inte tillsammans men jag vill ändå att de ska få någon typ av adventspresent de kommande helgerna, liksom mina egna barn får.

Jag tänker sätta in en luten summa på deras konto att göra något speciellt för. Idag på första advent fick de 50kr att fika för.

Nu behöver jag tips för kommande tre helger. Summan ska vara mellan 50 å 100 kr var å den ska användas till något mysigt. Har ni några bra tips. De bor i en storstad, lägger mycket fritid på att träna, inte så förtjusta i att gå på bio...

Hjälp mig med förslag!!

• Svar på tråden Paketkalender till 14 å 16 åring. Tips tack!
  • Colourfulrainbow

Ska du sätta in pengar på deras konto varje advent och vill ha förslag på vad de kan använda pengarna till? 

Eller ska du ge/skicka en present till dem? 

Är det killar eller tjejer?

• Fröken Maria
    Colourfulrainbow skrev 2017-12-04 01:30:43 följande:

Ska du sätta in pengar på deras konto varje advent och vill ha förslag på vad de kan använda pengarna till? 

Eller ska du ge/skicka en present till dem? 

Är det killar eller tjejer?

Hej! Oj jag var visst lite otydlig..,

Just precis, Jag kommer att swisha dem en slant varje söndag fram till jul som jag vill ska gå till något specifikt. Det är en pojke på 14 å flicka på 16...

Tack på förhand..,
  • Studentpappa

Ska du villkora pengar? Här är 59:- du måste köpa en kanelbulle och en fanta för dem.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (M)

Nämen vilka tråkiga svar! Tycker det var en gullig adventskalender!

Kanske en vecka ska va att de ska använda pengen de fått till att köpa något till det andra syskonet, så de ger varandra en liten present?

Kanske välja en välgörenhet själva?

Kanske slå sig ihop o köpa ingredienser till ett julbak/julgodis ni kan göra tillsammans?

• Fröken Maria
    Studentpappa skrev 2017-12-04 06:17:29 följande:

Ska du villkora pengar? Här är 59:- du måste köpa en kanelbulle och en fanta för dem.

Nej inte riktigt så...

Men hade vi bott tillsammans så hade de fått en present var varje advent, liksom mina biologiska barn får. På sätt å vis är ju presenten villkorad om de får en biocheck inträde till simhallen etc...

Jag bor inte med mina bonusbarn mer än då å då men jag vill ändå att de ska få samma adventsfirande som de barn jag bor med.

Så då får de ett litet meddelande med en önskan om en god advent. Igår fick de en slant att fika för tillsammans...
  • Colourfulrainbow
    Fröken Maria skrev 2017-12-04 06:00:43 följande:

Hej! Oj jag var visst lite otydlig..,

Just precis, Jag kommer att swisha dem en slant varje söndag fram till jul som jag vill ska gå till något specifikt. Det är en pojke på 14 å flicka på 16...

Tack på förhand..,

Tycker de om att umgås tillsammans? Isåfall kan du ju swisha en summa så de kan göra en aktivitet tillsammans. Till ex bowling, äventyrsbad, laserdome, paintball, bio, eller varför inte be dem att göra secret santa? Du swishar dom båda en slant och sedan ber du dem att köpa en present till varandra.

Fint iniativ ts!
Svar på tråden Paketkalender till 14 å 16 åring. Tips tack!