• Maj88

Kan man ha PMS-humör och vara gravid?

Kan man ha det tror ni, eller är det oftast mensen som är på G? Vad har ni för erfarenheter?
    Jag brukar bli orolig, få ångest, känna mig deprimerad ungefär en vecka efter ÄL.
    Nu har jag inseminerat och hoppas såklart på att jag är gravid, men blir lite uppgiven när detta PMS-humör kommit krypandes.

• Svar på tråden Kan man ha PMS-humör och vara gravid?
  • Mortiscia

Du förstår väl att det är ganska mycket hormoner i svallning under en graviditet? Att det är mer regel än undantag att man har en massa konstiga känslor? Ditt humör är ingen indikator varken på att du är gravid eller inte i detta läge.

• Maj88
    Mortiscia skrev 2017-12-04 12:49:31 följande:

Du förstår väl att det är ganska mycket hormoner i svallning under en graviditet? Att det är mer regel än undantag att man har en massa konstiga känslor? Ditt humör är ingen indikator varken på att du är gravid eller inte i detta läge.

Ja, det förstår jag mycket väl. Många kvinnor beskriver dock att det känts väldigt annorlunda för dem när det visat sig att de varit gravida trots att det är samma hormoner som verkar innan mens. Jag tycker att det är en aning oklart även om det säkert är väldigt olika för alla.
  • LillaMarie

Hej! Följer gärna ditt inlägg. Jag inseminerades i lördags och idag har jag haft pms liknande känslor och tankar och så vidare. Man vill ju gärna veta om det är pms eller något tecken.. för min del säkert bara att mensen är på ingång.

Lycka till ????

• Flisan41

Jag tror att pms och graviditetssymptom är rätt lika. Jag minns bara när jag var gravid för 10 år sedan att jag hade som lätt mensvärk så jag var säker på att mensen skulle komma men den kom aldrig.

• Maj88
    LillaMarie skrev 2017-12-06 20:19:18 följande:

Hej! Följer gärna ditt inlägg. Jag inseminerades i lördags och idag har jag haft pms liknande känslor och tankar och så vidare. Man vill ju gärna veta om det är pms eller något tecken.. för min del säkert bara att mensen är på ingång.

Lycka till ????

Ja, man vågar ju inte hoppas för mycket. För mig är det fjärde försöket och det är ju inte så länge men ändå.
    Beräknar min mens om ca fyra dagar, så får se.

Hoppas det går bra för dig.
  • Maj88
    Flisan41 skrev 2017-12-06 20:53:14 följande:

Jag tror att pms och graviditetssymptom är rätt lika. Jag minns bara när jag var gravid för 10 år sedan att jag hade som lätt mensvärk så jag var säker på att mensen skulle komma men den kom aldrig.

Kommer du ihåg ifall du hade "pms-humör", typ irritation, oro, nedstämdhet?

Alla har kanske inte det annars heller i och för sig.
Svar på tråden Kan man ha PMS-humör och vara gravid?