• Sebbe

Testdag imorgon!!! Blir knäpp!!!

Okej... testdagens är bara timmar bort men bör ändå typ galen! Vad tror ni? Med ?dag 1 menar sedan jag började ta lutinus. Vet att alllt är biverkningar av dem men ja bi vet ju hur knäpp man blir...

Ont i brösten sedan dag 1.

Andfådd av minsta lilla sedan dag 1.

Har BARA tre känslolägen -asförbannad, jätteledsen, ynklig sedan dag 1.

Extremt varm- är annars en frysare-sedan dag 1.

Mensvärk i ca en vecka, ofta ?mellan? lutinus, precis innan jag tar kvällatabletten då alltså.

Inga blödningar.

VAD TROR NI?

Åh vad jag har kluvna känslor inför imorgon...

• Svar på tråden Testdag imorgon!!! Blir knäpp!!!
  • alade

Jag håller tummarna!

Allt du skriver kan vara pga lutinus, men det är ju lovande att du inte haft några blödningar. Jag hade testdag RD 18, hur är det för dig?

• Sebbe

I det här fallet ör det lite annorlunda... jag reagerade inte tillräckligt på hormonerna, det blev för få ägg-bara ett. Så vi fick gå hem och ?befrukta själva? men med ägglossningsspruta och lutinus. Så min testdag är bara baserad på ägglossningsspruta. Har inget sånt där 2 dagars eller 5 dagars och så.

Men 18 dagar efter ägglossningssprutan blir det.

När ska du testa? Är det första gången med ivf?

• alade
    Sebbe skrev 2017-12-03 19:24:04 följande:

I det här fallet ör det lite annorlunda... jag reagerade inte tillräckligt på hormonerna, det blev för få ägg-bara ett. Så vi fick gå hem och ?befrukta själva? men med ägglossningsspruta och lutinus. Så min testdag är bara baserad på ägglossningsspruta. Har inget sånt där 2 dagars eller 5 dagars och så.

Men 18 dagar efter ägglossningssprutan blir det.

När ska du testa? Är det första gången med ivf?

Okej, men effekten av lutinus och graviditet är ju densamma oavsett mängden ägg och de är svåra att skilja åt. Jag har gjort tre behandlingar genom åren och haft en massa känningar alla gånger. Det tredje försöket gjorde att jag blev gravid och det är jag fortfarande, i v 29 nu.

Första gången fick jag blödning innan testdag, andra gången blev inga ägg befruktade så jag avbröt behandling med lutinus, hade massa skumma känningar ändå av alla hormoner innan.
Svar på tråden Testdag imorgon!!! Blir knäpp!!!