• Maj88

Storkklinik Köpenhamn - alla ni med erfarenhet!

Hej! Jag och min flickvän kommer av olika skäl välja att göra IVF på Storkklinik i Köpenhamn.

Det verkar onekligen ganska bökigt hela processen med hormoner som ska tas och alla turer för ultraljud, äggplock, ta ledigt från jobb, resan dit och kostnader osv. Vi bor i Närke också så det är ett visst avstånd också. Men vad gör man inte :)

Nu undrar jag lite ifall det är så omständligt som det verkar eller om det bara känns så? :/

Hur har det gått för er som gjort IVF på Storkklinik? Hur många veckor tog ni ledigt från jobbet i sträck? Blev ni helt galna av alla hormoner?

Tacksam för svar! :)

• Svar på tråden Storkklinik Köpenhamn - alla ni med erfarenhet!
  • Kasperina

Jag gjorde vanlig insemination i naturlig cykel, så jag kan inte svara på alla bitar, men för mig som bor nära Stockholm var resorna smidiga. Jag ringde när jag fick glad gubbe, bokade flyg och flög ner dagen efter, tog tåget från Kastrup till Köpenhamn, och sen var det bara några 100 meter att gå.

• Maj88
    Kasperina skrev 2017-12-03 16:51:37 följande:

Jag gjorde vanlig insemination i naturlig cykel, så jag kan inte svara på alla bitar, men för mig som bor nära Stockholm var resorna smidiga. Jag ringde när jag fick glad gubbe, bokade flyg och flög ner dagen efter, tog tåget från Kastrup till Köpenhamn, och sen var det bara några 100 meter att gå.

Det låter smidigt! Är de trevliga på kliniken och känner man sig trygg, eller är det svårt att förstå varandra?
  • Kasperina
    Maj88 skrev 2017-12-03 17:57:37 följande:
    Det låter smidigt! Är de trevliga på kliniken och känner man sig trygg, eller är det svårt att förstå varandra?
    Jag tyckte de var jättebra. Det är så många svenskar som åker dit att de vant sig att prata så att vi förstår. Möjligen är det så att de har vissa sköterskor som är bättre på svenska än andra
  • Maj88
    Kasperina skrev 2017-12-04 18:00:57 följande:
    Jag tyckte de var jättebra. Det är så många svenskar som åker dit att de vant sig att prata så att vi förstår. Möjligen är det så att de har vissa sköterskor som är bättre på svenska än andra
    Bra att veta. Tack för att du delar med dig!
  • Maj88

Ingen som varit i Köpenhamn och genomgått IVF-behandlingar?

• Ivf2018

Jag är här i Köpenhamn just nu och genomgår ivf, äggplock i morgon bitti. Det är en del att fixa med inför behandlingen med prover, ultraljud osv. Och att hitta en gynekolog i Sverige som vill hjälpa till med recept osv. Men när allt är fixat så är det inte så krångligt, hormonerna är inte heller så farliga. Nu mot slutet har jag en del molvärk i äggstockarna och mår lite illa, men inte så farligt. De är trevliga och proffsiga på Storken, har varit här flera ggr förut.

• Maj88
    Ivf2018 skrev 2018-01-03 16:54:20 följande:

Jag är här i Köpenhamn just nu och genomgår ivf, äggplock i morgon bitti. Det är en del att fixa med inför behandlingen med prover, ultraljud osv. Och att hitta en gynekolog i Sverige som vill hjälpa till med recept osv. Men när allt är fixat så är det inte så krångligt, hormonerna är inte heller så farliga. Nu mot slutet har jag en del molvärk i äggstockarna och mår lite illa, men inte så farligt. De är trevliga och proffsiga på Storken, har varit här flera ggr förut.

Hej, tack för svar.
    Får jag fråga hur länge du har behövt vara i Köpenhamn i sträck? En, två veckor?
    Är det svårt att förstå hur och när man ska ta hormonerna?
    Lycka till!
  • LovisaM

Jag hade äggplock en torsdag och dem satte in ägget igen på lördag. Bodde i Helsingborg några nätter och åkte till Danmark bara inför besöken. Lite krångligt och påfrestande är det men resultatet är underbart

Betyget till Storkkliniken är 5/5!

• LovisaM

Man får instruktioner om hur och när man ska ta hormonerna så det är lätt att förstå.

Dem svarar snabbt på både mail och telefon om man har några funderingar.

Svar på tråden Storkklinik Köpenhamn - alla ni med erfarenhet!