• Madeleine1404

Aktiv 7 månaders bebis stimulatiob

Jag har en 7 månaders kille som lärde sig sitta och krypa runt 6 månader, två veckor efter det så började han dra sig upp och står nu längs med allt. Det tar honom 1 sekund att krypa från a till b och att ställa sig upp längs med allt går lika fort, han klättrar till och med på sin spjälsäng. Har läst lite med andra som låter sina kids krypa runt, vi har egentligen inga "farliga" grejer men han är så oförsiktig ! Han kan stå upp i sin säng eller längs med en vägg och så bara slänger han sig bakåt ( inte trillar utan verkligen slänger sig) så ni kan förstå att jag inte vågar ha honom krypande då han direkt kryper till tv bänk eller soffa! jag måste i princip gå bakom honom hela tiden, Han väger ca 11 kilo så att sitta med honom på golvet och lyfta honom honom hela dagarna tar på kroppen. Han har även blivit väldigt mammig och bara jag duger i princip.

Han vill inte sitta i gunga, sin matstol, testade bygga en lekhage en rejält stor men han ställer sig bara upp och skakar galler och gråter och försöker trycka sig ut.

Inga leksaker är roliga alls så behöver verkligen tips på vad jag ska göra :)

• Svar på tråden Aktiv 7 månaders bebis stimulatiob
  • Happy87

Har oxå en liten kille på 7månader som vill vara överallt, så förstår dig, vet att de finns lätta hjälmar för barn som lär sig gå men jag personligen vet inte om de är nåt att ha lr ens bra för barnen? Har funderat själv på att kolla upp de förut ifall de skulle behövas längre fram men blev nu påmind om de nu när jag läste ditt inlägg:)

• Madeleine1404
    Happy87 skrev 2017-12-01 19:18:05 följande:

Har oxå en liten kille på 7månader som vill vara överallt, så förstår dig, vet att de finns lätta hjälmar för barn som lär sig gå men jag personligen vet inte om de är nåt att ha lr ens bra för barnen? Har funderat själv på att kolla upp de förut ifall de skulle behövas längre fram men blev nu påmind om de nu när jag läste ditt inlägg:)

Jag hade honom mycket på mjukt när han började försöka krypa så nu får jag för mig att han nästan tror allt är mjukt bara för det ! Så de där

Hjälmarna känns verkligen inte som något smart. Det är så svårt för man vill ju aktivera honom hela tiden men vill inte att han ska slå sig !
Svar på tråden Aktiv 7 månaders bebis stimulatiob