• Anonym (27 årig örebroare)

leva i Celibat

Jag har valt att leva i celibat sedan en tid tillbaka. 

Jag har aldrig haft problem med min sexualitet samt sexuell läggning. Jag har även haft sex för de som undrar. det var dock säkert 8 år sedan

det jag har funderat över är om det går att bli av med lusten helt och hållet så att penisen inte kan bli erekt. det är själva målet då jag varken vill ha barn eller vill ha sex eller tjej mer. 

går det att operera bort penisen och ersätta den med någon gummiliknande penis så att man iaf kan kissa men inte kan få stånd eller använda den för sexuellt bruk längre ? 

anledningen är för att jag vill leva som singel permanent. och detta är jag helt säker på. 

ni kanske säger att det är bara att göra så då ? 

problemet är att jag tycker det är irriterande när penis plötsligt blir erekt tex när man vaknar eller vid andra tillfällen och jag tycker bara den är ivägen. det är inget fel på den i övrigt förutom just när den är erekt. Och som jag sa förut så är jag säker på att jag är man och har inte problem med mig själv eller min identitet. 

vad kan man göra ? Tack för era seriösa svar! 

• Svar på tråden leva i Celibat
  • CitronTulo

Har svårt att tro att vården skulle operera bort en frisk penis bara sådär..
    Att den blir hård ibland är ju en lika naturlig reaktion som att ögonen tåras när man får skräp i dem eller att man svettas när man blir varm. Om du tänker så (att det bara är en helt vanlig fysisk mekanik, inte att du är kåt), kan det underlätta??

CitronTulo skrev 2017-12-01 13:47:10 följande:

Har svårt att tro att vården skulle operera bort en frisk penis bara sådär..
    Att den blir hård ibland är ju en lika naturlig reaktion som att ögonen tåras när man får skräp i dem eller att man svettas när man blir varm. Om du tänker så (att det bara är en helt vanlig fysisk mekanik, inte att du är kåt), kan det underlätta??

Altså jag förstår och vet att det är naturligt, det är bara något som jag inte vill ha eller behöver, det är som få skräp i ögat och man försöker få bort det, Eller att man har fått ett sår som blöder och vill plåstra om det. 

Det handlar igentligen inte om vad det är eller hur det är och fungerar. utan jag vill bara vet om det går att ta bort eller få att försvinna utan att kroppen tar skada av det. 

Om det verkligen inte går att bli av med så är det självklart jag skulle kunna fortsätta leva med det men det skulle kännas befriande om det gick att ta bort själva den typ av funktion. Spelar ingen roll vad man kallar det, men vill inte kunna få en erekt penis helt enkelt utan vill leva ett liv och inte ha någon sexualitet i mitt liv. 

• CitronTulo

Finns ju något som heter kemisk kastrering som vad jag förstår ska ta bort möjligheten till erektion.. Men när jag googlade på det så verkar det vara mycket biverkningar..

ja precis, det verkar finns saker som fungerar fast med konsekvenser som är värre än att bara låta det vara som det är. 

har också googlat väldigt mycket på om det går att göra något men så svårt att hitta svar ibland. 

detta hittade jag om kemisk kastrering: Kemisk kastrering förekommer i Sverige vad gäller patienter i rättspsykiatrisk vård för att eliminera risken för återfall i sexualbrottslighet så länge som patienten tar preparatet.

Önskar bara det fanns något naturligt okomplicerat sett typ som om man skulle göra en sterilisering, att man bara skär av något eller leder om något men jag tror snarare penisen skulle ta skada om det tex inte fick något blod som kom ut dit. 

• Anonym (lite salt)

Men herregud, kroppen har många oönskade reaktioner. Vi nyser fast vi inte vill, svettas, rycker till när vi ser något vi äcklas av. Som kvinna har jag mens varje månad, fastän jag tycker det är jättejobbigt. Så är det att leva med en kropp. Ingen läkare skulle stänga av en frisk funktion, även om den upplevs som obehaglig.

Att leva med sin ofullständiga kropp som inte riktigt gör som man vill är en del av att vara människa.

Svar på tråden leva i Celibat