• Trallen

Illamående från hell... fler?

Är i vecka 7. Så glad och tacksam att få vara gravid igen.

Men jag mår skiiiiit! Konstant bakis-illamående. Ständig jakt på saker jag kan äta utan att spy. Sover 11 timmar varje natt.

Jobba? Nej inte denna vecka. Men måsta väl dit på måndag. Detta kan ju hålla på i en evighet. Inne på andra veckan nu..

Fler som vill vältra sig i självömkan? Vi kan skapa en egen liten gnällgrupp här...

• Svar på tråden Illamående från hell... fler?
  • Teady111

Jag mådde också fruktansvärt illa från vecka 7. Gick till mvc-läkaren i vecka 8 och blev sjukskriven fram till vecka 14. Så otroligt skönt! Är i vecka 17 nu och illamåendet har äntligen släppt. 

• Trallen
    Teady111 skrev 2017-11-30 10:33:56 följande:

Jag mådde också fruktansvärt illa från vecka 7. Gick till mvc-läkaren i vecka 8 och blev sjukskriven fram till vecka 14. Så otroligt skönt! Är i vecka 17 nu och illamåendet har äntligen släppt. 

Åh så skönt för dig! Men höll det i ända till vecka 17? jag hoppas verkligen mitt släpper tidigare. Förra graviditeten mådde jag illa i en vecka..
  • Teady111

Det började släppa i v 14, sedan har det blivit bättre och bättre. Har varit samma i alla 3 grav. 

Tycker du ska boka läkartid och få förlängd sjukskrivning och kanske få prova Lergigan Comp? Det hjälpte inte mig men har läst att det hjälper många.
    Inte kul att jobba när man man mår så dåligt. Ingen som tackar en ändå.

• Trallen
    Teady111 skrev 2017-11-30 12:53:31 följande:

Det började släppa i v 14, sedan har det blivit bättre och bättre. Har varit samma i alla 3 grav. 

Tycker du ska boka läkartid och få förlängd sjukskrivning och kanske få prova Lergigan Comp? Det hjälpte inte mig men har läst att det hjälper många.

Inte kul att jobba när man man mår så dåligt. Ingen som tackar en ändå.

Ja! Tack för tips! Läst lite om det och det verkar ha varit räddningen för många. Ska ringa bm i morgon.
  • Johanna79

Lergigan comp! Utan det överlever inte jag..! Fick öka upp dosen och nu funkar det väldigt bra vissa dagar, andra när jag tjuvtjockt och kräkilla ändå,men för män må bra mellan varven så är det värt allt!

Jag tar en tablett var femte timme. Dom måste tas innan illamåendet slår till, sa bm, annars svårt att häva det.

Svar på tråden Illamående från hell... fler?