• hejallaa

Vill lämna min man

Hej jag är en kvinna som är 21 år, träffade en man via nätet för 4 år sedan som bodde i mitt hemland, när vi lär började lära känna varandra så blev det så att han familj och min familj kände varandra, vi gifte oss och har varit det i snart 3 år, har en son tillsammans som är 1,5 år, innan barnet kol så bråkade vi ofta om nästan inget, jag fick sonen på skolavslutningen i tvåan, jag pluggade vidare och han blev hemma och tog ut sin pappaledighet. Nu går sonen på förskolan, jag jobbar är utbildad undersköterska, han är hemma och sover håller på med mobilen hela tiden och spelar, så fort jag klagar över mågot så är allt mitt fel, efter att sonen kom så blev jag misshandlad, han kunde sparka mig slå mog ta stryp tag på mig, jag mår så dåligt, har blivit utelåst i balkongen, jag har även haft självmordstankar, jag vill inte leva så här men jag vet inte hur jag ska ta mig ut ut detta, jag vill ha ensam vårdnad om sonen och bara sticka så långt det går, vill inte se honom vill inte vara med honom, någon som kan hjälpa mig, vill bara bort

• Svar på tråden Vill lämna min man
  • Calle28

Finns säkert någon här som vill och kan göra en längre utläggning men jag säger bara: lämna snabbare än kvickt.

Har du någonsin hört om par som hittat tillbaka efter upprepad misshandel? nej dem finns inte...

• hejallaa

Han tvingar mig att ha sex med han, jag vill inte det, vill bara bort men vet inte vart jag ska börja

• hejallaa
    Calle28 skrev 2017-11-25 23:40:34 följande:

Finns säkert någon här som vill och kan göra en längre utläggning men jag säger bara: lämna snabbare än kvickt.

Har du någonsin hört om par som hittat tillbaka efter upprepad misshandel? nej dem finns inte...

Vill också lämna men vet inte vart jag ska börja, tog studenten i somras och hade då jätte bra kontakt med kuratorn men nu ser jag att hon inte jobbar kvar så vet inte vad jag ska göra, hade jätte bra förtroende för henne
  • Frontline
    hejallaa skrev 2017-11-25 23:42:10 följande:
    Han tvingar mig att ha sex med han, jag vill inte det, vill bara bort men vet inte vart jag ska börja
    Polisen
    Anmäl för våldtäkt 
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • hejallaa
    Frontline skrev 2017-11-25 23:45:10 följande:

Polisen

Anmäl för våldtäkt 

Jag är tyvärr inte så stark att kunna genom så massa utredningar
  • Emmacecilia

Du kanske ska börja ringa GAPF, Glöm inte Pela och Fadime, så kan de ge dig råd och stöd och kanske boende? gapf.se/

Eller om jag missbedömt att det kan handla om heder så ring kvinnojouren i den stad du bor i: www.roks.se/

Vet du hur du ansöker om skilsmässa? Har du någon som kan hjälpa dig fylla i blanketten? Här är blanketten:
    www.domstol.se/Publikationer/Blanketter/Gemensam%20ans%C3%B6kan%20om%20%C3%A4ktenskapsskillnad%20(DV%20163).pdf

Det är viktigt att polisanmäla den misshandel han utsätter dig för. Det är inte på något sätt ok i Sverige. Vill du ha ensam vårdnad så är det bra om misshandeln är dokumenterad, rent krasst.

• hejallaa
    Emmacecilia skrev 2017-11-25 23:47:29 följande:

Du kanske ska börja ringa GAPF, Glöm inte Pela och Fadime, så kan de ge dig råd och stöd och kanske boende? gapf.se/

Eller om jag missbedömt att det kan handla om heder så ring kvinnojouren i den stad du bor i: www.roks.se/

Vet du hur du ansöker om skilsmässa? Har du någon som kan hjälpa dig fylla i blanketten? Här är blanketten:

www.domstol.se/Publikationer/Blanketter/Gemensam%20ans%C3%B6kan%20om%20%C3%A4ktenskapsskillnad%20(DV%20163).pdf

Det är viktigt att polisanmäla den misshandel han utsätter dig för. Det är inte på något sätt ok i Sverige. Vill du ha ensam vårdnad så är det bra om misshandeln är dokumenterad, rent krasst.

Det står bara stilla i huvudet nu,
  • Frontline
    Frontline skrev 2017-11-25 23:45:10 följande:
    Polisen
    Anmäl för våldtäkt 
    Då är det svårt att hjälpa dig..
  • Frontline
    hejallaa skrev 2017-11-25 23:46:31 följande:
    Jag är tyvärr inte så stark att kunna genom så massa utredningar
    Då är det svårt att hjälpa dig..
  • Connie07

Ring kvinnofridslinjen.Sådär kan du inte ha det och du måste skydda ditt barn.Sök hjälp,lämna.Jag har känt som dig.

• Emmacecilia
    hejallaa skrev 2017-11-25 23:49:08 följande:

Det står bara stilla i huvudet nu,

Ja, det är du som bestämmer hur du vill göra. Ingen annan kan göra det år dig. Jag lämnar tråden nu.
  • hejallaa
    Emmacecilia skrev 2017-11-25 23:47:29 följande:

Tror du man kan ringa dem om man är gift pch har barn också?
  • Annelie 76
    hejallaa skrev 2017-11-26 19:57:51 följande:
    Tror du man kan ringa dem om man är gift pch har barn också?
    Klart man kan. Det är ännu viktigare att du kommer ifrån mannen när du har barn.
  • hejallaa
    Annelie 76 skrev 2017-11-26 19:59:05 följande:

Klart man kan. Det är ännu viktigare att du kommer ifrån mannen när du har barn.

Ok tack ska försöka ringa dem

Imorgon
  • Tobythegunn
    hejallaa skrev 2017-11-25 23:30:55 följande:

Hej jag är en kvinna som är 21 år, träffade en man via nätet för 4 år sedan som bodde i mitt hemland, när vi lär började lära känna varandra så blev det så att han familj och min familj kände varandra, vi gifte oss och har varit det i snart 3 år, har en son tillsammans som är 1,5 år, innan barnet kol så bråkade vi ofta om nästan inget, jag fick sonen på skolavslutningen i tvåan, jag pluggade vidare och han blev hemma och tog ut sin pappaledighet. Nu går sonen på förskolan, jag jobbar är utbildad undersköterska, han är hemma och sover håller på med mobilen hela tiden och spelar, så fort jag klagar över mågot så är allt mitt fel, efter att sonen kom så blev jag misshandlad, han kunde sparka mig slå mog ta stryp tag på mig, jag mår så dåligt, har blivit utelåst i balkongen, jag har även haft självmordstankar, jag vill inte leva så här men jag vet inte hur jag ska ta mig ut ut detta, jag vill ha ensam vårdnad om sonen och bara sticka så långt det går, vill inte se honom vill inte vara med honom, någon som kan hjälpa mig, vill bara bort

Nu måste ifrån honom och om du tar tag i detta med polisen så kan dem hjälpa dig. Du skall absolut inte vara kvar vid en sådan människa. Lycka till! Ge inte upp!
    Happiness, only real when shared
Svar på tråden Vill lämna min man