• Anonym (Storasyster)

Hans sperma - Insiminerat i smyg

Hej.

Min syster berättade idag att hennes son kom till genom en insemination hon gjort med sin dåvarande sambos sperma utan hans vetskap.

Pappan vet fortfarande inte att hans son är ett

"hemmagjort provrörsbarn"

Nu är jag rädd att det ska komma fram då min syster även berättat detta för flera.

Är hennes agerande brottsligt?

Kan hon mista vårdnaden? Kan pappan stämma henne?

Jag själv tycker det är fruktansvärt egoistisk agerande från hennes sida vill jag tillägga!

• Svar på tråden Hans sperma - Insiminerat i smyg
  • huskur

Tänker på filmen The Square. Filmen om tillit. Djups omoraliskt om du frågar mig. Vet pappan om barnet? Vem tror han i så fall är far till barnet?

• Anonym (IH)

Hur fick hon tag på sperman?

• Anonym (Storasyster)
    huskur skrev 2017-11-24 23:17:13 följande:

Tänker på filmen The Square. Filmen om tillit. Djups omoraliskt om du frågar mig. Vet pappan om barnet? Vem tror han i så fall är far till barnet?

Ja. Han har alltid vetat om barnet. Även under graviditeten. Barnet är 5 år idag.

Min syster berättade att när hon var gravid kom frågan upp och hon hade svarat att man kan bli gravid på försatsen. Pappan köpte det och när pojken föddes car han sin far upp i dagen så alla tvivel försvann.
  • Anonym (Storasyster)

Hon kom över sperman efter ett samlag. Hur vet jag inte. Antar att han kommit på henne, i munnen eller kanske i en kondom?

• Anonym (Mimmi)

Nej, hon kommer inte bli av med sitt barn eller stämd eller något annat. Det finns inga bevis. Uppenbarligen har de använt sig av sk avbrutet samlag, vilket inte är en säker metod.

Så du kan släppa det!

• Anonym (Storasyster)
    Anonym (Mimmi) skrev 2017-11-24 23:37:29 följande:

Nej, hon kommer inte bli av med sitt barn eller stämd eller något annat. Det finns inga bevis. Uppenbarligen har de använt sig av sk avbrutet samlag, vilket inte är en säker metod.

Så du kan släppa det!

Kan hon vara ärlig och berätta för honom (innan det når honom ryktesvägen) utan fara?

Hennes ex strider om det mesta. Därav min oro över detta.

Om hon bekänner, är inte det bevis nog?
  • huskur
    Anonym (Storasyster) skrev 2017-11-24 23:31:53 följande:

Hon kom över sperman efter ett samlag. Hur vet jag inte. Antar att han kommit på henne, i munnen eller kanske i en kondom?

Filmen The Square visar ett exempel på hur.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Storasyster) skrev 2017-11-24 23:40:52 följande:

Kan hon vara ärlig och berätta för honom (innan det når honom ryktesvägen) utan fara?

Hennes ex strider om det mesta. Därav min oro över detta.

Om hon bekänner, är inte det bevis nog?

Bekänna för pappan? Nej, det kommer ingen vart.

Om han i domstolen använder sig av argumentet att hon "lurat till sig" barnet ifråga, så kommer det inte vara någon fördel för honom alls. Snarare kommer han framstå som en bråkstake.
  • Kerubmamman
    Anonym (Storasyster) skrev 2017-11-24 23:40:52 följande:
    Kan hon vara ärlig och berätta för honom (innan det når honom ryktesvägen) utan fara? Hennes ex strider om det mesta. Därav min oro över detta. Om hon bekänner, är inte det bevis nog?

Han har frivilligt haft sex med henne. Det finns inga preventivmedel som garanterar att det inte blir barn. Så nej, han har inget att komma med. Är du rädd att han skulle få vårdnaden eller att soc omhändertar barnet?
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (Storasyster)
    Kerubmamman skrev 2017-11-24 23:55:11 följande:

Han har frivilligt haft sex med henne. Det finns inga preventivmedel som garanterar att det inte blir barn. Så nej, han har inget att komma med. Är du rädd att han skulle få vårdnaden eller att soc omhändertar barnet?

Jag vet inte vad jag är rädd för. Allt känns bara så olustigt.

Men är det inte brottsligt känns det ok. Även om jag är arg över mun systers agerande
Svar på tråden Hans sperma - Insiminerat i smyg