Arv testamente hjälp
Behöver hjälp nu känner jag.
Det är så här att jag och mitt syskon ärvde en stor stuga efter vår farmor och farfar när vi var små.
Dom skrev ett !testamente! Säger alla att stugan skulle falla på oss, var då ca 11 år och resp 10 år när sista av dom gick bort. Gissar då att vår far var överförmyndaren?
Nu till saken.
Har aldrig sett något papper på detta inte ens på skattedeklarationen där det bör ha synts?
Misstänker att vår far skrivit över den på sig.
Och där är osämjan mellan hela släkten igång...
Far förnekar detta och säger endast att han hört annat.
Mor säger att det är sant att den skrevs på oss 2 då hade vi inte heller skulder.
Nu idag träffade jag min farbror som säger att han löst ut stugan på 500 tusen från KF och undrar var han ska skicka räkningen?
Jag förstår ingenting vad vi ska göra nu?
Äger han nu stugan som han löst ut pappa från som jag uppfatta det? Hur vi stod ju som ägare från början som små barn! Vi har ej gett den tillåtelsen, vad kan vi få för det här?
Antingen faller räkningen på mig och min bror som inte visste om att vi ärvt stugan eller så på vår far som dolt detta.
Kontaktat boutredaren som inte kan svara flera gånger bett han höra av sig inte hänt än.
Känner att det är lurt här någonstans!
Var vänder vi oss? Vad gör vi nu? Vill gräva djupare och reda ut det här nu.
Vad händer om man hittar papper på att vi stått som ägare utan vetenskapen från början? Vem tar skulden som blivit? Stugan är fallfärdig nu och inga minnen går att rädda.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-11-24 21:21
Skadestånd är det möjligt att få? Vad får vi nu? Ingenting?