• JEVI

Min sambo vill ha sex men jag har 0 lust

Ja som titlen säger, min sambo är på hela tiden att hon vill ha sex, men jag känner ingen sexlust, jag älskar henne mer än allt annat och vi har skitkul ihop men jag känner ingen sexlust och jag vet inte vad jag ska ta mig till...

Jag går på ångestdämpande mediciner och mår inte så bra i heller för den delen, kan det bero på det?

• Svar på tråden Min sambo vill ha sex men jag har 0 lust
  • Anonym (Med i zin)

Låter som medicinen tar udden av lusten. Den sortens mediciner kan ha en sådan effekt/bi effekt. Kolla upp om det finns alternativ.

• Liwslust

Ja det låter ju som medicinen kan ha en inverkan, kanske finns det en annan sort som passar dig bättre. 
    Annars tror jag nummer 1 är att du måste hitta lusten till dig själv först, att ta på dig själv. Om du bara fokuserar på att din tjej vill ha sex och känner sig frustrerad blir bara du själv frustrerad. Att börja tänka mer på sex på egen hand och praktisera det själv tror jag är en start. Berätta för din kvinna att hon behöver ge dig den tiden. 

Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • BossHoss
    JEVI skrev 2017-11-23 08:26:44 följande:

Ja som titlen säger, min sambo är på hela tiden att hon vill ha sex, men jag känner ingen sexlust, jag älskar henne mer än allt annat och vi har skitkul ihop men jag känner ingen sexlust och jag vet inte vad jag ska ta mig till...

Jag går på ångestdämpande mediciner och mår inte så bra i heller för den delen, kan det bero på det?

JA pillren kan minska din sexlust då de tar udden av många kännslor

Kan hon ligga med någon annan fram tills att du orkar då?
  • Anonym (Sofia)

Jag tycker du skall ställa upp för husfridens skull, du kommer säkert att bli tänd när ni väl kommer igång. Om inte skall du åtminstone ge henne oralsex eller pulla henne, hon har rätt till sex eftersom ni är ihop

• Anonym (Älskare)

Kanske hon km få skaffa en älskare som tillfredställer hennes behov? Eftersom du inte vill göra det.

• w123
    BossHoss skrev 2017-11-23 10:32:03 följande:
    Kan hon ligga med någon annan fram tills att du orkar då?
    Jag kan inte tänka mig något som skulle göra saken ännu värre än det...
  • Anonym (MH)
    Anonym (Sofia) skrev 2017-11-23 10:55:13 följande:

Jag tycker du skall ställa upp för husfridens skull, du kommer säkert att bli tänd när ni väl kommer igång. Om inte skall du åtminstone ge henne oralsex eller pulla henne, hon har rätt till sex eftersom ni är ihop

Vilket uselt råd. Såklart ska man inte ställa upp på sex fastän man själv inte har lust. Sex för husfridens skull riskerar verkligen att på riktigt ta död på lusten, alltså mer än som en bieffekt av de mediciner TS äter. TS sambo får väl sköta den delen själv just nu. Tråkigt, absolut. Men skulle aldrig få för mig att tvinga min sambo till att ställa upp om han tappat lusten pga någon medicin han äter.
    JEVI skrev 2017-11-23 08:26:44 följande:

Förklara för henne precis vad du skriver här. Att du älskar henne men pga de mediciner du äter just nu så har du tappat lusten. Bekräfta att det inte har med henne att göra eller hur du känner för henne. Förhoppningsvis räcker det för att hon ska förstå. Om inte, förklara också att när hon är så "på" trots att du inte har lust, att det ger dig dåligt samvete och att du känner dig otillräcklig och mår dåligt. Kan hända att hon är så fokuserad på hur hon själv känner när du inte vill ha sex med henne att hon inte förstår att hon får dig att må sämre när hon är "på". Så bekräfta och förtydliga att det inte handlar om henne utan medicinerna och påpeka att du mår dåligt när hon trots det är så på.

Utöver det, kanske boka in en tid med din läkare för att prata om det. Om det finns något man kan göra för att motverka bieffekten eller om det finns andra mediciner du kan prova. Hur länge har du ätit medicinen? Hur länge är det planerat att du ska ta den? Om det första två sakerba inte är möjliga så kanske det är lättare att hantera denna perioden om man vet att det finns ett slut på den så småningom.
  • johanfransson
    Anonym (Sofia) skrev 2017-11-23 10:55:13 följande:

Är sex en rättighet?
  • Anonym (Herp derp)

Behöver man en mur men man kan inte mura så tar man in en murare.

Behöver man ett trädäck men man kan inte snickra så tar man in en snickare.

Behöver frun tillfredsställas men man kan inte så kan det funka med en murare eller snickare eller någon annan med kuk.

• Anonym (Herp derp)
    johanfransson skrev 2017-11-23 11:24:52 följande:

Är sex en rättighet?

Är trohet och monogami en rättighet?
Svar på tråden Min sambo vill ha sex men jag har 0 lust