• Misszandra

Kan jag ta nytt test?

Hejsan
    Behöver hjälp.
    Tog ett graviditetstest igår där strecket var ljust men synligt, bör jag kunna ta ett imorgon och få synligare streck eller borde jag vänta tills fredag? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-11-22 19:00
    Hade nämligen ett paket med två grav.test sen innan min förra graviditet och vill slippa köpa nytt, därför jag frågar :)

• Svar på tråden Kan jag ta nytt test?
  • meicc

Ta imorrn men jag skulle säga att du är absolut gravid!

• Charlieellerså
    Misszandra skrev 2017-11-22 18:58:36 följande:

Hejsan

Behöver hjälp.

Tog ett graviditetstest igår där strecket var ljust men synligt, bör jag kunna ta ett imorgon och få synligare streck eller borde jag vänta tills fredag? TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-11-22 19:00

Hade nämligen ett paket med två grav.test sen innan min förra graviditet och vill slippa köpa nytt, därför jag frågar :)

Jättepositivt. Grattis. Vänta tills i övermorgon om du vill spara på testen men ungen tvekan om att du är gravid. : )
  • Bubbel85

Om du orkar vänta så ta i övermorgon. Hcg ökar varje dag men det är inte säkert att det ger tillräckligt utslag att du ska se skillnad om du tar två dagar på raken, och då blir du bara orolig. Tar du varannan dag ser du stegringen.

• Misszandra
    meicc skrev 2017-11-22 19:58:39 följande:

Ta imorrn men jag skulle säga att du är absolut gravid!

Tack! Det känns lite overkligt och man har svårt att ta in det, där av dubbla tester. Sen påverkar det nog också att min förra graviditet tog jag test så sent så det kom två streck direkt. Men tar igen imorgon så får jag hoppas det är tydligare.
  • Misszandra
    Charlieellerså skrev 2017-11-22 20:02:24 följande:
    Jättepositivt. Grattis. Vänta tills i övermorgon om du vill spara på testen men ungen tvekan om att du är gravid. : )
    Tack så mycket :) 
    Jag testar nog imorgon, är otålig också ju Tungan ute 
  • Misszandra
    Bubbel85 skrev 2017-11-22 20:20:36 följande:

Om du orkar vänta så ta i övermorgon. Hcg ökar varje dag men det är inte säkert att det ger tillräckligt utslag att du ska se skillnad om du tar två dagar på raken, och då blir du bara orolig. Tar du varannan dag ser du stegringen.

Detta testet togs igår och tänkte ta imorgon så det blir ju varannan dag då, tack för svar :) 
Svar på tråden Kan jag ta nytt test?