• Smulan274

Tidigt ultraljud privat. Pris?!

Är det någon som har tips på något ställe i sthlm där man kan göra tidigt ultraljud? Till ett så billigt pris som möjligt!?? Det billigaste jag hittat är 500.

Jag har oerhört svårt att släppa tanken av att jag är gravid på riktigt, alltså att den i magen faktiskt lever eller sitter på "rätt ställe". Jag är bara gravid i 4+3 och vill göra ett så billigt vul som möjligt, eftersom jag varit rökare blir det oerhört svårt att dölja graviditeten på tex. Julafton. Har ingen egentlig lust att berätta för någon förens efter Kub.. Men vill absolut inte berätta om jag inte ens vet om jag har ett levande embryo i mig. Har världsdålig ekonomi och går bara och oroar mig över detta. Jag vill kunna slappna av och känna den lycka jag ska kunna göra!

• Svar på tråden Tidigt ultraljud privat. Pris?!
  • EpicNurse

Tänk på att vänta till minst v 7 innan du gör ultraljud. Annars är risken stor att man inte ser tillräckligt för att se om det är en levande graviditet mer ej.

Och ultraljuden brukar kostar minst 4-500! Ofta uppemot 800.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anotherone

Jag bor i Stockholm och betalade 600kr för ett tidigt ultraljud. Ville precis som du se att det verkligen "var något" och att den hade fäst på rätt ställe. Gjorde mitt ul i v 7+3 och fick se en liten böna. Otroligt skönt med den bekräftelsen!

• Serah

I Uppsala kostar det ca 330kr privat för privat ul (iaf där jag var). Tyckte det var rätt dyrt... men ändå en trygghet värd att betala för

• Min älskade dotter

Försök hitta en privat gyn som är landstingsfinansierad, då kostar besöket som ett vanligt läkarbesök hos spec.läkare, typ 330kr.

• Dahlia02

Jag gjorde på crocus ultraljudsklinik på Kungsgatan. Var i vecka 7+0 och det gick tydligt att se! Kostade 800:- och hon var jättetrevlig och duktig.

Svar på tråden Tidigt ultraljud privat. Pris?!